Alla inlägg den 13 april 2021

Av maria tafvelin - 13 april 2021 07:25

Tisdag morgon. Temperaturen på nollan och det snöar.  Det har kommit en hel del, och jag hoppas att det finns pengar kvar för snöröjning, så att plogbilen kommer inom kort. 

   

Jo, det är ju inte ovanligt att det ser ut såhär i April, men det känns inget kul ändå. 


Desto roligare hade jag igår :)   Efter morgonpromenad lastade jag hundarna och åkte till rinken. Perfekt att kunna först låta dem springa runt som galningar, sedan kan man träna båda samtidigt, eller sätta in en av dem i bilen och träna den andra en stund, sedan byter man. Superbra :)  När jag kom hem, satt jag vid köksfönstret och kikade ut på fågelmatsträdet. Helt plötsligt ser jag två fåglar jag aldrig sett i hela mitt liv. Jag trodde det var förrymda papegojor.

              

Tyvärr blev fotona otroligt suddiga, hoppas de kommer tillbaka så att jag får möjlighet att ta bättre bilder. Jag kollade upp arten, och det är steglits. Har aldrig sett sådana, supervackra! 


14.30 hämtade jag Otto på förskolan och vi begav oss hit för att börja förbereda för middagen. Inga foton togs, men jag hade gjort pulled chicken. Till det pitabröd, nachochips, creme fraiche, jag hade gjort en guacamole och en coleslaw, hackat upp sallad, gurka, tomat, honungsmelon, banan, hade även inlagd paprika, jalapeno, aioli och sriracha, kokt broccoli och sparris. Ja, det var väl allt. Otto fick kokt kyckling istället för pulled chicken, för den var rätt så kryddad. Maten blev uppskattad, så det kommer jag nog att göra om igen :)


Idag har jag inga planer, förutom att hålla koll på fågelmatsträdet :)   


Nä jag tror att det är dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en superfin tisdag, det ska jag ha, trots snömängden.. fniss. Alltid finns det NÅT värt att fylla dagen med. Kanske skulle omorganisera i kökslådorna... 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards