Alla inlägg den 14 april 2021

Av maria tafvelin - 14 april 2021 07:10

Onsdag morgon. 5 minusgrader och strålande sol. Åh, det ser ut att ska bli sol en vecka i streck nu, och framåt nästa vecka inte ens minusgrader på nätterna :)  NU kommer snön att ta stryk :)


Igår var det MASSOR med fåglar i fågelmatsträdet. 3 koltrastar på samma gång, tillsammans med blåmes, talgoxe, domherre, talltita, gråsparv, gulsparv och ett gäng fåglar som jag inte vet vad det är. MEN, en annan liten rackare fanns där åxå


  Ja, det bor nog en hel familj borta under museet .... vi måste försöka bli av med dem. 


Efter morgonpromenaden igår (som inte blev speciellt lång) drog jag igång lite kul projekt. Jag tömde alla lådor i köket, torkade ur dem och strukturerade om lite. Efter det plockade jag ut allt ur skafferiet, torkade hyllorna och strukturerade om lite där åxå. Man blir smått faschinerad när man hittar 3 öppnade flaskor ättika, trots att jag har såpass litet skafferi ... fniss. Idag tänkte jag ta itu med städskåpet. Kul namn på det skåp som är allra mest ostädat ... fniss. 


Idag blir det nog en långpromenad med hundarna i underbart väder. Något slaskigt på vägen, men solen!


Nä hörrni, det är dags att sparka av tofflorna, hänga upp morgonrocken, ge hundarna mat och komma sig ut. Ha en superfin onsdag - se till att fylla den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards