Alla inlägg den 17 april 2021

Av maria tafvelin - 17 april 2021 06:59

Lördag morgon. 4 minusgrader och strålande sol. "Ring så spelar vi" har inte hunnit börja, men efter nyheterna drar det igång :)


Igår var det ju fredag - mommo-ottodag, eller mommofjeeda. Strax efter 7.30 dök han upp och han var hungrig, så det blev frukost på stört. Efter frukost åkte vi iväg till nya lekparken på Sjungande dalen

     

Vi var där mellan 8.40 och 10.20, då åkte vi hem för att fixa lunch. Jag hade kokat potatis och morötter på morgonen, så det var snabbt att värma upp

 

Han tyckte att det var gott :)  Efter maten blev det sovstund och han sov en timme, sedan vaknade han. Vi satte oss i soffan och tittade lite på Bollibompa medans han vaknade till, sedan var det full rulle med ruchkana, klippa papper, sedan var vi på övervåningen en hel del. 

 

Han satte sig i stolen på balkongen och sa: Här kan man sitta och sjunga lite  :)


Efter ett tag åkte vi på IcaMaxi för att handla lite. Precis när vi kommit ut i bilen ringde Hannah och frågade vad vi gjorde. Då jag berättade sa hon - åh, jag skulle behövt några grejer. 


Ok, här blir det ett JÄTTEHOPP !!!! 

Precis här, skrev Pernilla och frågade om jag var vaken, och hade lust att komma över till Hannah och Robban för att äta  frukost. Jag bara lämnade datorn, sparkade av tofflorna, hängde upp morgonrocken, slet på mig kläder, gav hundarna mat, ut med dem på kort tastningsrunda, sedan iväg till Hannah och Robban, Pernilla, Pehr och Otto. 

Underbart att äta frukost tillsammans allihop. Vädret var ju helt makalöst, så efter frukosten gick vi ut allihop och det blev däckbyten och annat jobb på gården

     

Eftersom jag hade ett barnvaktsjobb genom Utflex så gick jag över till mig kring 11, åt lunch, tog en härlig promenad med hundarna 

 

sedan var det dags att åka iväg på barnvaktsuppdrag 13.15-19.30  . Har varit ute i princip hela dagen med dessa barn, det var helt fantastiskt roligt :)


En sak jag tänkt på ikväll, sedan jag kommit hem från jobb. Alltså ... livet är ju inte "rättvist" om man försöker sig på att jämföra rättvisa. MEN, det finns EN sak som är ABSOLUT rättvist. Helt enkelt så Rättvist som det bara kan bli. Jag pratar om TID. TID är rättvist. ALLA har 24 timmar per dygn. ALLA! Alltså, inte bara syskon ... ALLA i hela världen, har 24 timmar per dygn till sitt förfogande. Vad alla sedan Fyller dessa timmar med, varierar av många olika skäl .... men faktum kvarstår  - ALLA, oavsett ålder, hudfärg, storlek, kön, religion, tycke, smak, sjukdomar, känslor .... ALLA, har samma tid. Visst är det lite tankeväckande och fränt ändå?   


Tänk, framförallt när man pratar om barnen, så säger man att tiden går FÖR fort. Men ... om alla bara insåg att tiden går LIKA fort för ALLA, oavsett ålder ... så tror jag att många kanske skulle fatta att man MÅSTE ta tillvara på tiden .. verkligen TA TILLVARA. 


Ok tänker många ... ta tillvara ... men HUR, utan att känna sig stressad?  


Det vet jag inte. Det har jag inget svar på. Jag vet inte hur  ni ska ta tillvara på ER tid utan att bli stressade. Jag vet bara att JAG försöker leva NU. Idag. Jag är inte stressad. Jag gillar att fylla år och bli äldre. Jag är glad över varje år jag får. Varje år man får hänga med och vara delaktig i barnens liv, är snudd på orättvist VÄRT. 


Jag är så lyckligt lottad, jag har så mycket Värt kring mig. Många har inte det. DET är orättvist. Det enda som är absolut rättvist är TID. Gör nåt VÄRT av din tid. 


Tjing så länge. 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards