Alla inlägg den 19 april 2021

Av maria tafvelin - 19 april 2021 07:47

Måndag morgon. 1plusgrad, och jag vet inte riktigt åt vilket håll appen tittar, för den säger: mestadels molnigt ... själv ser jag inget annat än klarblå himmel och strålande sol :)  Strålande sol var det igår åxå, och ser ut att kunna hålla sig soligt och fint ända fram till torsdag, då blir det regn och snö en vecka framåt. 


Igår efter morgonrunda med hundarna, och en kopp kaffe hos Hannah och Robban, drog jag iväg på Biltema och köpte ett nytt däck och slang till min cykel. Det är tvärpunka på ena bakhjulet och nu vill man ju komma igång med cykelturerna :) Nu känns det väl iofs som att man kan vänta till helgen med att byta, när det ändå ska snöa en vecka till.  Vad jag mer gjorde igår, var att tanka. När jag skulle hala upp kortet (OK-visakortet) så fanns det inte i plånboken. Jag letade igenom precis alla fack, men det var borta. Jahapp, använde det andra kortet medans tankarna snurrade. Plötsligt mindes jag att förra gången jag tankat, ramlade det ut några kort ur plånboken när jag tankat klart. De ramlade ner vid bakhjulet så jag böjde mig ner och tog upp dem. Det var coop-kort, mitt vanliga kort, samt ett OK-kort. Tog ju för givet att det var Visa-kortet, men det visade sig att det var vanliga medlemskortet. Körde ner allt i plånboken utan att kolla så noga, och tydligen hade visa-kortet åkt en bit under bilen, så att jag inte såg det. Det här var alltså för 9 dagar sedan. Ja, vad skulle jag göra? Loggade in och kollade transaktioner, men ingen har lyckats använda det i alla fall .... men jag vill ju ha ett nytt, så jag spärrade det och beställde ett nytt. 


När jag varit hemma ett par timmar, fick jag ett sms från en okänd typ ..... med ett foto på mitt visakort. 

- Åh, skrev jag, var hittade du det?

- På Ingomacken på solbacken. Vi hittade det igår när vi tankade. Ska vi klippa det eller vill du ha tillbaka det?

- Jag spärrade det för bara ett par timmar sedan, så klipp det. Tack för att du tog reda på kortet och luskade reda på mig. Det har alltså legat där i 8 dagar utan att någon brytt sig. 

- Inga problem, ha en fortsatt bra dag.

- Tack, och du, ha en fortsatt bra dag och vecka!


Så, om jag väntat några timmar, hade jag fått tillbaka det, men, nu är det klippt och det känns bra att det finns ärliga människor :)


Vi var ute en del på gården, jag och hundarna. De fick springa runt härute medans jag sopade ihop under fågelmatsträdet och flyttade råttfällorna. De springer inte kring trädet längre, utan har dragit sig tillbaka under museét, så jag ställde fällorna där istället. 


När vi kom in igen, skalade jag potatis, skar i små tärningar, stekte dem. Skalade och hackade lök som jag stekte. Sedan skar jag korv och hästentrecote som var över från i fredags, och stekte. Gjorde helt sonika pyttipanna :) 

 

Jag gick över med en låda till Hannah och Robban, samt åt till middag. Det blir en tallrik till lunch idag åxå :)


Så härligt att det är ljust så länge på dagarna nu. På aftonpromenaden blev det lite spontant godissök

 

       


Idag tänkte jag städa bilen. Det är verkligen hög tid, då det rent ut sagt ser förjävligt ut i den. Fniss. I övrigt är planen att åka ner på stan och köpa hundmat. Då får nog hundarna följa med och ta en stadspromenad :)


Nä, nu tror jag att jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Tekoppen är tom och det är dags att ta itu med dagen :)  Ha en superfin måndag, och du - fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards