Alla inlägg den 22 april 2021

Av maria tafvelin - 22 april 2021 06:29

Torsdag morgon. 2 plusgrader och mulet. Idag ska det visst börja snöa, för att sedan snöa en vecka. Känns sådär, men vi har ju fått ha helt underbart vackra dagar ett bra tag känns det som, det får man ha i minne :)


Igår blev jag ju bjuden på lunch av cheferna på Utflex, Sara och Anneli. Så himla kul! En långlunch blev det, vi kom dit kl 11 och gick därifrån 12.30 . Precis innan jag åkte, kollade jag råttfällan vid uteplatsen. Japp, en rejäl baddare satt i fällan, men eftersom jag precis skulle åka, fick den vara kvar tills jag kom hem. När jag kom hem riggade jag om fällan. Döm om min förvåning när jag några timmar senare går dit och kollar... det ligger en Ännu större rackare där , fast inte i fällan, utan död, bredvid. Fällan hade smällt igen, så råttan måste ha dött av chocken. 


Jag tror att det sitter en i fällan nu åxå, men jag ser inte tillräckligt för att vara helt säker, då jag lagt för fällan lite med ett stort keramikfat. Jag såg ju 5 råttor för ett tag sedan, så sitter det en i fällan nu, så har jag lyckats knäppa 5 st... hoppas det inte är fler. 


Igår lagade jag pasta pesto rosso till middag. Gott!

 

Vad ska jag hitta på för projekt idag tro? Eller, ska jag efter morgonrundan bara ta det chill? Imorgon är det fredag, och då hämtar jag Otto i Önnesmark. Det blir sista mommofjeedan och det känns ledsamt på ett sätt, men det är jag själv som föreslagit det. Mattias är pappaledig 2 dagar i veckan nu, och jag kände att 2 dagar/vecka på förskolan blir lite för lite för Otto. De bedriver ju trots allt en pedagogisk verksamhet, plus att han har ju kompisar där.. och om inte annat så är DET åxå något att lära sig - att samspela med andra i sin egen ålder. Så, jag sa till Pernilla typ förra veckan, att jag tror att det bästa för Otto är att gå tillbaka på förskolan på fredagar. Hon hade åxå tänkt tanken, och tyckte att det var skönt att jag sa det själv <3 Jag tänker på Ottos bästa <3


Klockan är bara 6.45  Jag vaknade kl 6... eller, ja.. jag har varit vaken några gånger, men lyckats somna om. Kl 6 kände jag att det är lika bra att kliva upp, jag var helt enkelt inte trött :)  Tekoppen är snart tom, men hundarna sover i soffan, så det är ingen brådska. Ska nog gå och sätta mig i köket en stund, läsa Norran och aftonbladet, kolla platsbanken... Efter det blir det att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken och göra sig beredd på dagens äventyr, vad det nu än blir. :)


Ha en riktigt fin torsdag och kom ihåg - värda grejer behöver INTE vara något storslaget. Att städa ur en låda eller ett skåp, tvätta och/eller städa bilen, ta en promenad, sätta om nån blomma .... det finns många saker man kan göra, som verkligen känns BRA i hjärtat att man faktiskt kom till skott och gjorde. Så - gör nåt värt av dagen!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards