Alla inlägg den 28 april 2021

Av maria tafvelin - 28 april 2021 07:30

Onsdag morgon.2 minusgrader och klarbå solig himmel. Appen säger att det kan bli lite spridda skurar mitt på dagen... vore bra om de spridde sig över snöhögarna här på gården :)


Alltså, vilken underbar gårdag jag hade :)  Jag avslutade ju bloggandet väldigt hastigt, eftersom Otto ringde via facetime. 

- Hej Otto, äter du frukost?

- Joo

Hörde Pernillas röst i bakgrunden:

- Vad ska vi göra idag Otto, berätta för mommo

- Vi ska Ikea, sa han

- Åh, ska ni på IKEA?

- joo, mommo fölla me ällä?

- Vill du att mommo följer med?

- jooo, sa han och sken upp

- men självklart, sa jag. 


Ja, jag skyndade mig allt vad jag kunde, sedan kastade jag mig i bilen och åkte till Önnesmark. Jag gjorde en macka som jag åt i bilen :)  Vi gjorde oss klara och begav oss till Umeå. Jag fick ett sms av gulliga Sara, som läser min blogg. 

- Såg att du ska på IKEA, kan du köpa ett par saker åt mig?

Klart jag kan :)


Vi började med att äta lunch när vi kom fram. Restaurangen var öppen, men med reducerat utbud. Jag brukar alltid ta rödspätta, men nu fanns inte det. Otto fick köttbullar, potatis och lingonsylt. Jag och Pernilla tog kyckling med grönsaker. Det brukar ju alltid vara ett gäng olika grönsaker. Nu fanns det bara broccoli. Punkt. Jamen, det blir bra det med. Trodde jag ... fniss   Det var 1 person /bord som gällde... ja, förutom Otto då, som fick dispans att sitta vid samma bord som Pernilla. Jag satte mig vid bordet bredvid. Otto tyckte det var konstigt att vi inte satt vid samma. Det tyckte vi åxå. Nåja, vi skulle ju bara äta, sedan shoppa. Hur var då maten?


Kycklingen var det torraste jag ätit någonsin, och broccolin var det mest överkokade..... men ... eftersom Otto slevade i sig med god aptit, var det inte läge att gå tillbaka och kräva annan mat.  Efter maten var det bara att sätta igång med shoppingen. 

 

Otto fick en egen liten vagn att styra runt saker i :)  Ja, han gjorde ju annat än att styra saker i vagnen åxå förstås

 

Är man effektiv på IKEA, så tar det inte lång tid, även om man äter lunch :)  Vi kom dit kring 10.30 och var färdiga 12.30, då hade vi hunnit ett varv på Avion åxå.  Det blev ju perfekt att Otto sov i bilen på vägen hem, sedan blev det mellis då vi kom fram. Moster Hannah slutar ju kl 14 på tisdagar, så hon kom förbi på en kopp kaffe åxå. Jag hade lite brådis så jag satt bara några minuter, sedan begav jag mig hemåt. Jag skulle möta upp Saras man Chrille på Jysk, för att överlämna deras paket, sedan skulle jag hämta ut mina nya matrumsstolar på Jysk. Jag bad Hannah komma förbi med sin bil åxå, för jag förstod att det inte skulle rymmas i min bil. Då Hannah satt kvar i Önnesmark en stund, fördrev jag tiden inne på blomsterslottet. Köpte en påse blomjord och några krukor. 


Hannah dök upp och vi lastade stolarna, sedan bar det av hemåt. Ut med hundarna, in med stolarna, sedan var det middagstid. Jag tog fram en matlåda älgfärsbullar från frysen och tinade i mikron, medans jag kokade spagetti.

 

Riktigt gott! 


Den här dagen har jag i alla fall planer :) 

 

Jag ska montera 6 matrumsstolar, och en stol till Otto, han har ju som växt ur barnstolen och ska få en fin juniorstol :)


Det verkar blåsa mindre idag ...... känner ni igen att jag sagt det förut, och haft sååå fel? fniss ... men ... jag stirrar riktigt noga på träden, och de verkar stå still, så jag hoppas jag har rätt den här gången :)   Tror jag tar längre rundan, runt byn, 5 km, innan jag sätter igång med stolsmonteringen. 


Ha en superfin onsdag, ta vara på dagen genom att fylla den värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards