Alla inlägg den 3 maj 2021

Av maria tafvelin - 3 maj 2021 17:49

Måndag afton. 4 plusgrader och mulet. 


Igår afton hörde chefen på Utflex av sig och frågade om jag kunde tänka mig att jobba i barngrupp idag. Men självklart! Bokade genast om min tid på gummiverkstan, jag hade tid idag kl 11 för att skifta till sommardäck...däckhotell ni vet :)  Bokade om till i morgon kl 11. Ställde alarm till kl 05 i morse. 


Men vänta, gårdagen! Morgonpromenaden blev runt lillbyn 3.5 km, tillsammans med Hannah, Robban och hundarna. Lite tvätt och städ, men i övrigt lugnt och skönt. Café Kajutan ringde ju på Lördag eftermiddag och talade om att de godtog mitt (rätt hisnande) löneanspråk, så jag har jobb där över sommaren som arbetsledare i köket. Känner att jag verkligen ska ta tillvara de här arbetslösa dagarna till max, eftersom det blir att jobba hela sommaren. 


 Till middag igår körde jag 2 kycklingben i airfryern .... alltså, kycklingben och airfryer är så sjukt perfekt kombo!!!!!  Penslade med bbqsås hickory , ner i korgen, 15 minuter. Så perfekt så man smäller av!

 

Lite sallad, krutonger och ceasardressing. Punkt! :)


Efter maten blev det godissök för hundarna, både högt och lågt

       

Jo, jag ställde alarmet på 05 i morse. Vaknade 4.50 och sprätte ur sängen i en glädjedans :)  Hur pigg som helst :) Skippade kaffe/te, eftersom man bjuds på frukost på Utflex. Längre runda med hundarna, sedan iväg till jobb. 


Jag har varit ute med barnen hela dagen, förutom min rast, som jag faktiskt tillbringade inne. Det har varit, rent ut sagt, skitkul :) :) :) Barnen är ju helt fantastiska!  


- Men, ska inte du vara i köket?  sa en liten kille i  morse

- Nej, jag ska vara ute med er idag

- Men.... MINNS du att du jobbat i köket?

- Javisst, det minns jag.

- ...... men ... minns du vad jag heter?

Men herregud, man kan ju brista ut i gråt för mindre. Den här killen älskade att vara i köket med mig!


Jo just ja .... jag bokade ju om min tid på gummiverkstan till  i morgon .... fniss ... nu är det bara det att jag får jobba i morgon åxå, i barngrupp på Utflex .... jag bokade av och bokade ingen ny. Jag tar det en annan dag helt enkelt :)


Till middag idag kokade jag nudlar och tinade/skalade lite räkor. 

 

NU ska jag sätta mig i soffan med hundarna och kolla lite tv. Hoppas du haft en värd dag du åxå!


Tjing så länge


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards