Alla inlägg den 13 maj 2021

Av maria tafvelin - 13 maj 2021 07:07

Torsdag morgon. Ena appen säger 7 grader och delvis soligt, den andra appen säger 11 grader och sol, de är inte överens alltså. Jag tror mer på det sistnämnda, då det är absolut klarblå himmel :)


Igår klev jag upp redan före kl 06. Vaknade och var hur pigg som helst, och då löns det lixom inte sova mer :)  Det var 7 plusgrader, hade regnat under natten, och var absolut helgrått. Jag tog bara vindjackan när jag gick ut med hundarna, och det blev en kort runda, då det var riktigt hurvigt. Vid klockan halv 8 drog jag iväg till rinken och hade lite olika övningar för hundarna, tog vinterjackan på.


     

Strax efter kl 9 var jag tillbaka hemma, och då hade jag hunnit svänga förbi och handla lite på IcaMaxi åxå. Strax före kl 11 kom Mattias med Otto, jag skulle få rå om honom några timmar medans Mattias hade lite grejer att göra. Vi stannade ute en liten stund, sedan gick vi in och han var uppe på sitt rum och lekte medans jag fixade lunch.

  

lax som jag körde i airfryern, kokt potatis, broccoli och morot, samt lite remouladsås. Väldigt gott!


Alltså, han har ett utomordentlligt minne, lille Otto. I fredags när han var här och var förkyld, hade jag ju köpt glass som vi åt. När han ville ha mer, sa jag att han skulle få nästa gång han kommer. Jomen visst kom han ihåg det ... fniss. 

 - mommo, få ja se glassen

- oj, jo du ska få se den. Vi tar den till mellis

 - åkejj


Efter maten la jag honom i sängen och startade en saga på datorn, som jag brukar. Jag satt kvar bredvid sängen och jag tror att det tog i runda slängar 3 minuter, sedan sov han. Då var klockan strax före 12.  Kring 12.30 kände jag mig själv så himla trött och jag tänkte- jag lägger mig i soffan och vilar en stund, han vaknar nog om ca en halvtimme, det blir lagom. 


14.20 vaknade han. Och jag. Hoppsan ... 


- Glass vill ja

- jo lillgubben, du ska få glass ... men du kan ta en liten macka först

- åkejj


Efter melliset kom Mattias och hämtade honom. Åh vad jag älskar att få rå om honom <3


Nu hade det klarnat upp ute, och var riktigt härligt. En runda med hundarna blev det innan middagsdags. Jag köper bara hem mjölk när Otto ska vara här, så jag tänkte - bäst använda den i maten så att jag hinner göra mig av med den innan den blir sur. Det blev stuvade makaroner och stekt grillkorv

 

Det är ju så himla sällan man äter stuvade makaroner, det var riktigt gott :)


Så, idag då?  Ja, jag startar dagen med kaffe faktiskt. Ibland får man ju lixom feeling :) Ska skriva och fråga Hannah och Robban ifall de vill med på promenad. Ska tvätta en tvätt bara för att få hänga tvätten ute :)  sedan blir det nog att vara ute på gården och städa lite. 


Ha en superfin dag, se till att göra nåt värt av den!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards