Alla inlägg den 14 maj 2021

Av maria tafvelin - 14 maj 2021 06:54

Fredag morgon. 7 grader och riktigt grått. Det verkar ska kunna bli hyfsat frampå dagen, men sedan ska det regna typ så långt fram man ser i prognosen. 


Igår var det dock rena sommaren. Jag tog den längre promenaden, runt byn, och det var tur att jag gick såpass tidigt... det var ändå rätt svettigt innan vi var hemma. Hannah valde att springa runt lillbyn istället :)


Efter morgonrundan blev det lite frukost, sedan gick jag ut på gården och fipplade. Räfsade där sista snön på gården försvunnit, sedan gick jag över och räfsade lite hos Hannah och Robban åxå. När de ätit frukost kom de åxå ut, Robban fixade med att hugga ved, och Hannah skrapade växthuset, det ska målas om. Jag gick in och hämtade Theo, som fick dra skrindan för första gången, och körde bort det jag räfsat ihop

   

21 grader var det då, och det var skönt att det bara blev En sväng med skrindan, sedan fick de ligga och gnaga på ben. Jag la mig och vilade efter att ha tagit mediciner. 


Till middag stekte jag ihop en pyttipanna. Jag hade kvar en snutt av älg-rullen jag tillagade förra helgen, tog en grillkorv, stekte lite potatis, morot och lök, och ett ägg till. Gott!

 


Idag kring 10 kommer Pernilla och Otto hit. Jag tog fram kycklingben ur frysen igårkväll, de ska jag köra i airfryern. Tillsammans med ris och sallad, blir det lunch idag för oss :)


Jag har inte fått nån råtta i någon av fällorna än. Har inte sett till den här med skadad svans nåt mer heller, kanske katten varit framme. 


Nä, jag tror att jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, ge hundarna mat och se till att vi kommer ut på morgonrundan. Ha en superfin fredag, fylll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards