Alla inlägg den 25 maj 2021

Av maria tafvelin - 25 maj 2021 16:12

Tisdag afton.11grader och fullständigt strålande sol! Himmel så blå som viol :)  Har några funderingar dock .... men först - Yihaaaa! mitt wifi är fixat :)  Jag har således både internetåtkomst och TV ... men ... tar mer om det senare. 

Fundering nr 1: Vart fan tog det blogginlägg vägen som jag satt i köket , med telefonen, och hamrade ihop i morse? Vafan, la ju ner massor med tid (så jävla bökigt att knappa på telefonen, behöver tangentbord). Efter massors med bloggande, la jag till bilder, tryckte på "publicera" .... ok ... då dök det upp - kan inte ansluta till servern.Nähä, men vafan, skit på dig .... jag går och gör lite annat medans du tänker på saken. Gick och gjorde lite annat, tillbaka till telefonen, tryckte återigen på "publicera" ... och jag förstod det som att det gick igenom. Frågar igen - vart fan tog det vägen?


Fråga nr 2 - båda mina väderappar har spytt galla över den här veckan med tillhörande, kommande helg. Kallt och regn så långt de kunde spå. Hur kommer det sig att det plötsligt ser ut såhär?

 

alltså, sommar, helt plötsligt? 


Men, eftersom det ihärdigt pickandet på telefonskärmen i morse inte gav något som helst resultat, försöker jag ta det från igår.


Lite kort morgonrunda, då jag insåg när jag kommit ut, att det faktiskt , till min förvåning .. fniss ... regnade! Inte supermycket, men tillräckligt för att jag skulle tagit andra kläder. Ja, nu har det ju gått en hel dag, så jag minns inte riktigt vad jag gjorde .... när var det jag kokade palt och bakade tekakor?  .... jomen det var nog i söndags, när det snöade .... vänta, nu klarnar det ... igår tvättade jag, städade lite (hundarna fäller ni minns) ... och frampå dagen blev det uppehåll. Järnet ut med hundarna och cykeln. Tror ni inte på fan att det klarnade upp när vi kommit en bit :)

 

När vi kommit hem, la jag ett spår i skogen. Theo gick det klockrent!

       


Till middag blev det en krämig pasta med kyckling

 

Japp, det var gårdagen. Typ dusch , kvällspink och hoppisäng ... eftersom jag inte hade wifi eller tv :)


Jamen, idag drog det igång - mitt sommarjobb. Vi jobbar med städning tis, ons, tors och fredag. På Lördag öppnar vi - café Kajutan. Har ni aldrig varit där? Har varit där? Vet inte var det är? Vet var det är? Kom dit i sommar vetja! Finns ju camping åxå !

Stackgrönnan, precis vid älven. Kolla in facebooksidan!!!


Typ kring kl 13 ringde reparatören, ni vet, de som skulle fixa min fadäs med fiber-kabeln. 

- Hej, jag hörde att du slitit sönder fiberkabeln

- jo, det stämmer, det skedde en fadäs... fniss, sådär lagom till ESC

- ja, det gick lix åt helvete så det behöver du inte deppa över

- Fniss

-jag tänkte komma förbi och fixa det åt dig, är du hemma?

- nä, jag jobbar... hur har du det med tid igår?

- nja ... de har gått åt

- aha ... men lite senare då?

- ja, jag har tid kl 14, funkar det?


summa summarum, jag fick lämna jobbet för att möta upp fiberteknikern.Tack för det! 


Snubben kom, pratade lite om mitt efternamn eftersom det är lite ovanligt .... själva jobbet tog i runda slängar 15sekunder ... blir nästan spännande att få fakturan .... 


Alltså, det känns superlyxigt att återigen ha tillgång till internet på datorn, och Tv. Även om Tv inte är supernödvändigt, så känns det som bra på nå sätt.


Nä ...vad tror ni, ska jag göra nåt viktigt?  Har blötlagt röda linser, kokat broccoli och harrys kuvert ... tagit fram lite bönor ... allt det här ska jag ha med mig till jobbet i morgon tänkte jag ...en sallad av något slag, har inte hela bilden klar för mig än ... den får växa till sig lite under kvällen ... fniss .... Till middag blir det i alla fall korv stroganoff... tänkte köra nudlar till .


Men, nu vet ni i alla fall.


Tjing så länge 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards