Alla inlägg den 29 maj 2021

Av maria tafvelin - 29 maj 2021 05:54

Lördag morgon. 7 grader och näst intill klarblå himmel. Idag är det skarpt läge, då vi öppnar upp portarna till Café Kajutan. Vi väntar många gäster, och campingen är nästan full :)   Jag jobbar 8-14.30, vilket känns bra, det är mycket dag kvar efter jobbet, och jag hinner ner på stan och köpa hundmat på vägen hem. Samma tider i morgon och det ser ut att bli fint väder hela helgen. I morgon åker jag till Önnesmark på middag, och som jag längtat efter Otto! 


Har ju försökt boka tid för vaccination, men tidsbokningen blev ju nerstängd, men nu verkar det vara slut vaccin för den här gången


Läser norran och blir brydd över ett citat ... det handlar om artikeln kring studenter och att de i år har som grej att svälja levande akvariefiskar. Butikschefen på Arken zoo utrycker:

- "Det är lite väl mycket djurplågeri"

Lite väl mycket??  Endera är det väl djurplågeri, eller så är det inte. Finns väl inga grader?!


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. En morgonpromenad i solskenet innan det är dags att bege sig till jobbet. Ha en fin lördag, och har du möjlighet och lust - kom förbi på Café Kajutan, köp en räkmacka (finns andra mackor åxå) eller du kanske vill ha en sallad, en pizza, en nachotallrik ... eller bara nåt gofika :)  Dörrarna öppnar kl 11 och du är välkommen in! :)


Gör nåt värt av dagen!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards