Alla inlägg den 2 juni 2021

Av maria tafvelin - 2 juni 2021 18:49

Onsdag afton. Fortfarande över 20 grader varmt och strålande sol. Vilken dag jag haft!


Jag hann precis publicera morgonens inlägg så knackade det på dörren, det var Otto. Vi startade dagen med frukost, sedan blev det lite lek härinne innan vi gick ut. Första anhalten var givetvis att sitta i stortraktorn och låtsas köra. Efter det gick vi till växthuset och spanade. Därinne hittade han långa blompinnar och kom på att vi skulle låtsas fiska med dem

 

Vi skulle stå inne i växthuset, och fiska utanför. Det blev att byta "spö" flera gånger, då man ibland skulle ha ett lite kortare, och ibland lite längre. Bra träning, det där med kortare och längre. När vi skulle gå in för att äta lunch, blev det balansträning 

     

- De ä lite svåt fö mäj, sa han ... jotack, men det är ännu svårare för mommo :)


Fläsklägg med rotmos blev det till lunch

 

Efter maten blev det en stunds lek i handfatet, då han ändå skulle tvätta händerna och munnen. Han fick ta en visp för att kunna vispa upp ordentligt med skum med tvålen :)


Sedan blev det vila. Spelade lugnande musik för barn, och han ligger så stilla och lyssnar ... sedan somnar han. Han sov en dryg timme, sedan gick jag in och började fira upp persiennerna. Han vaknade och ville ta kudde, täcke, kanin och nalle till soffan och mysa lite. Jag passade på att gå ut med hundarna på gården. När jag kom in, var han redo och hade myst klart. 

- ska vi åka på mommos jobb och äta glass och leka i lekparken?

- Jaaa :)


Vi kom dit kring 13.20, och började med att äta glass

 

Han ville stå just där, för det var en snubbe på vattenskoter som körde precis nedanför. När glassen var slut gick vi till lekparken

   

Oj vad han sprang i sanden, grävde, åkte ruchkana ... ja, grävde sand och åkte ruchkana, det gjorde även jag :)

Han sprang varv på varv i sanden och bökade på. Till slut sa jag: Nu måste vi se till att dricka något, det var ändå 24grader varmt. Köpte en festis som han stod i skuggan och drog i sig på en gång

 

Tillbaka till lekparken. Efter ytterligare lek, gunga gunga, åka ruchkana, klättra, springa .... gick vi in för att dricka vatten, sedan sa jag att vi skulle stanna inne en stund, det var så varmt ute i solen.Vi gick in på båtmuseet

 

Klockan var nästan 15.30 när jag sa att vi skulle åka hem till Önnesmark för att äta middag. Vi avslutade med att gå ner till vattnet och kasta lite sten

 

Fantastiskt god grillmiddag hemma hos Pernilla och Pehr i Önnesmark, sedan var det dags för mig att åka hem. Åh vilken dag!!! Vet ni .... jag får rå om honom även i morgon!! :) :) :) 


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 2 juni 2021 07:19

Onsdag morgon.Ena appen säger 15 grader, den andra 17 ... men båda är åtminstone överrens om att det är klarblå himmel :)


Igår skulle jag jobba 14-20.30, men det blev 12.30-21.15  De ringde strax efter 12 och hade så himla mycket, så jag kastade mig iväg. Det fortsatte vara mycket, så det var en hel del att ta hand om efter stängning kl 20. Nåja, jag är ju ledig idag och i morgon :)  Just nu sitter jag och väntar på att Otto ska komma, det blir mommo-onsdag och mommo-torsdag :) så himla kul! Idag, efter lunch, ska vi åka på Kajutan och äta glass :) 


För en halvtimme sedan satte jag igång ett kok med fläsklägg. Rimmad fläsklägg för 24.90/kg på icamaxi, klart man slog till :)  Så det blir fläsklägg med rotmos till lunch idag :)


Nä, nu har jag inte tid längre. Har varit ute med hundarna, snart dyker han upp :)  Ha en superfin onsdag, se till att fylla den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards