Alla inlägg den 5 juni 2021

Av maria tafvelin - 5 juni 2021 21:34

Lördag kväll. Klockan är 21.37 och det är fortfarande varmt ute. 19 grader(och bra mycket mygg)


Alltså, den här dagen!!!!


Pernilla har sedan en tid tillbaka, samordnat och fixat. Hannah, min minsting, fyller ju 30 år i Augusti. Deras helt underbara faster Nina med sin underbara man Mikael, ger inte presenter såå, eller ... det gör de ju, de ger den bästa present man kan få, åtminstone som husägare - de ger arbetsdag. De ställer upp och gör, vad som behöver göras, under en dag. Pernilla samordnade, helt utan Hannahs vetskap, så att i morse startade arbetsdagen. 


Hon hade bett mig göra smörgåstårta som vi kunde äta till lunch, samt fixa 2-fika, och gett mig i uppgift att vara typ vätskevärdinna, se till att det fanns kaffe, och sen hjälpa till där det behövdes en hand. Hon och Pehr hade ordnat med att hyra en minigrävare för att fixa dräneringen kring mitt hus, Pernilla och Hannahs pappa Dagge skulle komma för att göra klart förrådslänge-dörrarna. Faster Nina skulle hjälpa till att måla det som var kvar att måla på förrådslängan, Ninas man Mikael kan i stort sett allt, och är INTE rädd för att hugga in. 


Jag brukar ju gå över till Hannah och Robban på helgmorgnarna. Oftast är Hannah uppe tidigt, och Robban ... lite mindre tidigt. Jag klev upp 6.30, gav mig inte tid att blogga eller lyssna på "ring så spelar vi", utan gav mig i kast med att dekorera smörgåstårtor och gå ut med hundarna. Hux flux såg jag Robban gå ut med deras hund Lilly ... fniss ...  När jag varit ute med hundarna kom Hannah ut på bron. 

- Gomorron!

- Gomorron, jag kommer över om en stund

- Gör så


Fixade dekoreringen på smörgåstårtorna

 

Gick sedan över till dem. Hannah var förbryllad. Robban var uppe så tidigt ... vad händer?


Efter en stund dök Pernilla och Pehr upp, och i släptåg hade de en lastbil med minigrävare på släp. 

- Vad händer, utbrast Hannah


Sedan rasslade det på. Nina och Mikael, deras son Markus med flickvän, Pappa Dagge, lillebror Ludwig ... lillebror William hade kommit på fredagkväll (sent) för att sova över, så han låg och sov därinne. 


- Är ALLA här? sade Hannah, märkbart rörd. 


Sedan drog det bara igång. Herregud vad det har jobbats!!!

                   

Tänk så himla mycket man kan åstadkomma när man hjälps åt!!!


Jag hann vara med på att skrapa färg på växthuset, vara lite alltiallo, sedan var det dags att tvätta upp sig och åka på jobbet. Där fortsatte ett svettigt jobb. Jädrar va folk! så himla himla kul när det bara lixom öser på jobb. Det plockades in lite extra folk, så jag behövde inte ens jobba över :) Kom hem strax före 21. 


I vanliga fall, när jag inte jobbar kväll, skulle jag nog vara isäng redan ... men det är som att hjärnan inte stannat av än. Kroppen har, men inte hjärnan. Sätter mig en stund i soffan med hundarna, sedan blir det en snabbdusch och hopp isäng.  Tänk om alla bara fick ha såna värda dagar som jag har. Det unnar jag verkligen Alla. 


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards