Alla inlägg den 18 juni 2021

Av maria tafvelin - 18 juni 2021 09:11

Fredag morgon. 13 grader och regn. Jobbar eftermiddag, så jag börjar kl 14. 


Igår hade jag Otto, och började med att åka till Önnesmark på frukost. Så himla mysigt :)  Efter frukost bar det av iväg hit till Boviken. Vårt första uppdrag var att plocka loss Hannah och Robbans robotgräsklippare som kört fast. Tänk, det finns ju Alltid nåt som kört fast för Otto .. fniss. Efter det gick vi till lekparken

         

Det var ingen riktig värme direkt på morgonen, så långärmat och långbenat behövdes. Efter lekparken drog vi iväg på Solbacken och Lindex, jag ville shoppa lite. Hittade ett par jeansshorts och en jeansjacka till Otto, plus en keps. Han gillar kepsar :)  När vi kom därifrån, åt vi lunch - fisk, potatis, morot och majs, sedan var det dags att sova i storkillsängen <3

 

När han vaknade var det varmare ute, så på med nya shortsen, sedan gick vi ut.

 

Vi hann sitta i min bil och ratta lite, innan moster Hannah kom hem från jobbet

 

Vi gick över till moster och dobban, då han skulle vara där medans jag drog iväg och fick första sprutan. Fruktstund med moster

 

När jag kom tillbaka från vaccinationen, gick jag över till dem. Robban hade kommit hem, Pehr och Pernilla kom för middag, då Robban fyllde år igår och det skulle firas. Själv gick jag över till mig och fixade egen festmåltid, firade första sprutan :)

 

Nu har klockan hunnit bli en del, då jag har pratat med Pernilla mitt i alltihop :)  Ska skynda mig att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ge hundarna mat och gå ut. Ha en fin fredag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards