Alla inlägg den 21 juni 2021

Av maria tafvelin - 21 juni 2021 08:27

Måndag morgon. 11 grader och regn. Det har åskat ordentligt på morgonen, men det verkar ha dragit iväg nu. 

Idag är jag ledig och det är skönt. Tisdag, onsdag och torsdag jobbar jag förmiddag, sedan är jag ledig 3 dagar :)  Efter midsommar utökar vi öppettiderna och stänger kl 21 varje kväll. Då blir det tuffare att jobba kväll, man kommer hem så himla sent. Men, det är bara att gilla läget.


Igår kom jag hem runt 16, gav hundarna mat, satte mig i soffan och slötittade på tv en stund innan jag gick in och premiäranvände en av mina nya stekpannor. Det var stammispris på IcaMaxi, 2-pack stekpannor, en 20 cm och en 28 cm, av material som gör att man inte måste använda plastredskap. Kampanjpris 499 för båda, stammispris 299, plus att jag hade en värdecheck på 25 kr :) , så , två nya, vad jag även hoppas är bra, stekpannor för 274 kr :) Ska jag steka kött, använder jag dock alltid gjutjärnspannan :)


Efter maten tog vi det lugnt en stund, sedan blev det cykeltur. Gamla grusvägen mot Kåge

       

underbart att dra iväg på cykeln med hundarna :)


Mot kvällningen blev det en timme i telefon med bästa kåmpis Annica, sedan var det bara att kvällspinka och gå isäng. 


Idag blir en dag för återhämtning. Hoppas på uppehåll någon gång under dagen, då kan det bli en liten cykeltur, i övrigt ska jag inte göra några större ansträngningar är tanken. Bara vila, kolla på tv, kanske trickträna hundarna lite. 


Nu är det hög tid att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en fin måndag, fyll den med nåt värt!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards