Alla inlägg den 26 juni 2021

Av maria tafvelin - 26 juni 2021 12:36

Lördag, midsommardagen.18 grader och mestadels sol. Riktigt härligt!


I onsdags slutade jag ju 14.30 Åkte hem, pinkade hundarna, hämtade sedan Otto på förskolan och begav mig till Önnesmark. Pernilla och Pehr har köpt en husvagn att ha som sovstuga ute i stugan, men de hade inte hunnit köra dit den, så det blev god middag i husvagnen, till Ottos stora glädje :)


Torsdag, jobbade 8-14.30 , sedan hem. Gick över till Hannah och Robban och surrade en stund. Eftersom jag skulle ta Lilly hem till  mig på torsdag, och har henne till nu i kväll, så tog jag med Lillys mat när jag gick över till mig igen. 


Hämtade in Lilly från hundgården när Hannah och Robban hade åkt på torsdag afton. Allt har gått hur bra som helst



          Igår, midsommarafton, blev det sill och lax-tallrik till lunch

 

Till varmrätt blev det stekt rådjursrulle med rostad färskpotatis och grönpepparsås

 

Till efterrätt hade jag tidigare på dagen bakat av smördeg. På den lade jag färska jordgubbar och Brillat Savarin.MUMS

 

Allt blev perfekt :)


I morse kom Pernilla, Pehr och Otto med husvagnen som de skulle frakta till stugan. De stannade här på frukost, som vi åt i husvagnen. Så himla, himla mysigt!!!!  När de åkt, började jag ett projekt härute på gården - plocka sten. Tog ut skrindan och lastade i en flyttkartong jag ställt på den. Men gud så svettigt!! Två vändor, sedan var jag genomsvettig och slut. Tog en brejk, åkte på Blomsterlandet och köpte ett par blommor jag planterade i krukor och placerade ute på gruset, det kom förbi en tjomme som köpte det tält jag la ut till försäljning på facebook igår ... Ja .. det är väl ungefär så långt jag hunnit. 


Jag har inga överdrivna planer för aftonen/kvällen. Avvaktar lite svalare temp innan jag tar itu med resterande sten som ska plockas bort från gården. I morgon ska jag åka till lillebror, han ska hjälpa mig lite med plåtkompis innan besiktning på måndag. 


Hoppas din midsommar är precis som du vill ha den!  Ingen stress för att maten måste vara på ett visst sätt, för att släkten ska komma, ingen stress för att ... ja, nånting överhuvudtaget! Kom ihåg att DU väljer hur det ska vara. 


Tjing så länge



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards