Alla inlägg den 6 juli 2021

Av maria tafvelin - 6 juli 2021 07:03

Tisdag morgon Klockan är 7 och det är 22 grader varmt. Fåglarna kvittrar och jag hör dem så väl, eftersom jag har öppet fönster både här i kontoret, men även i vardagsrummet.. ja, och balkongdörren öppen i vanlig ordning. Det känns riktigt svalt och skönt, men ska komma ihåg att stänga fönstren innan det blir alldeles för varmt ute, idag blir det kanske till och  med att dra ner persiennerna. 


Oj vilken jobbhelg jag haft. Så sjukt mycket folk som kommit ut till Kajutan för att fika och äta, helt sanslöst. Fredag jobbade jag 8-15, lördag 14.30-21.45 och söndag 8-15.30  Helt slut efter helgen, så det var skönt att vara ledig igår, och är även ledig idag. 


Igår blev det varmt så förbannat - 32 grader

   

Alice tyckte det var skönt med en blöt handduk på ryggen. Skönt var det åxå när vi bänkade oss i tv-soffan igårkväll, att ha öppet fönstren så att gardinerna faktiskt fladdrade lite

 


Jag har börjat spåna i en meny för nya jobbet och  har fått ihop en bra "ram" tycker jag

 

Idag kl 09 har jag stämt träff med Anna, för att gå igenom menyn och höra om jag är inne på rätt spår. Jag gjorde en av förrätterna jag skrivit upp på menyn, jag ville helt enkelt känna om den var så god som jag trodde, och det var den :)

 

Rencarpaccio med kantareller och hjortronsås. Köttet - gravat reninnanlår är från "Fjällvilt" i Ammarnäs. Jädrar så gott det var!!!


Nu har jag en lugn vecka framför mig. Jobbar 8-15 ons, tors, fredag, sedan är jag ledig lördag söndag och måndag. Efter det kommer en svintung vecka, men det är Då det, nu är nu och jag kommer att hinna fixa och trixa mycket med menyn, kanske till och med hinna vara i köket på hotellet lite, och städa, stöka och dona. Tänk hur allt lixom bara - ordnar sig ändå. När man som bäst går runt och tänker på att man blir arbetslös efter sommaren, då dyker det bara upp framför näsan- det där jobbet. 


Nä, dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ge hundarna mat och komma ut innan det är alldeles för varmt. Det har inte blivit direkt några promenader att tala om, vi ligger rätt lågt på den fronten. Speciellt Alice har det jobbigt i värmen så det gäller att ta det lugnt. 


Ha en fin tisdag, fyll den med nåt värt. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards