Direktlänk till inlägg 11 augusti 2021

schack matt

Av maria tafvelin - 11 augusti 2021 08:45

Onsdag morgon. 16 grader och jag ser rätt mycket blå himmel... trots att ena appen säger mestadels mulet. Den appen säger åxå att det ska vara spridda åskskurar idag, medans den andra säger att det kanske blir lite regn 10-11, men att det sedan blir sol igen. Nåja, den som orkar vara vaken får se. 


Jag tog ju andra dosen vaccin i måndags och allt kändes bra tills kl 03 igår morse. Vaknade och hade frossa så tänderna skallrade, sjukt illamående och vansinnigt ont i armen. Å herregud så dålig jag kände mig, var det läge att ringa 112? Kring 9 hasade jag mig ner för att ta alvedon och ge hundarna mat. Ringde Hannah och frågade om hon kunde ta ut hundarna, jag kände mig så otroligt dålig. Hon kom över och tog ut dem, när hundarna kom in igen hasade jag mig upp till sängen, somnade och sov till kl 15. Vaknade, hasade mig ner för att ta mer alvedon, släppte ut hundarna på gården för pink, la mig sedan i soffan där jag halvsov till kl 21. 21.30 var det kvällspinkat. Tog ytterligare en alvedon och gick isäng. Somnade direkt, vaknade kl 8. Idag orkade jag klä på mig i alla fall, tog en ytterst långsam, ytterst kort, runda med hundarna, men nu blir det att lägga sig igen. Snacka om schack Matt. Illamåendet och frossan har gett med sig, armen gör inte ont så länge jag håller den stilla, så det borde räcka med att vila idag, sen borde jag vara på banan igen. Innan jag tog andra dosen hörde jag mest att de som tagit den, fått lite ont i armen. Nu efteråt, är det hur många som helst som blivit totalt utslagna, med frossa, illamående och väldigt ont i armen. Några har legat i upp till 4 dagar. När jag läste om att det pratas om en tredje spruta, vet ni ... då är det så att jag ryggar faktiskt.


Igår fyllde min fina Alice 10 år. 

 

Nu har hon fyllt både 8, 9 och 10 år hos mig. Tiden går <3


Igår blev det inget ätit, ska försöka peta i mig något nu, sedan lägga mig igen. Helt sjukt, kroppen har försatt sig själv i totalt viloläge. Idag känns det nästan som när Meniére varit förbi en sväng, helt slut. Nåja, det kommer ju att ge med sig, det fattar jag åxå. 


Ha en bra onsdag. Gör nåt som du känner är Värt, för DIG.


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards