Direktlänk till inlägg 10 september 2021

Mot helg

Av maria tafvelin - 10 september 2021 07:07

Fredag morgon. 5 grader och klarblå himmel. Ytterligare en vacker dag väntar :)

På onsdagen var jag återigen valpvakt till Greta, hon med sylvassa tänder ... fniss

   

På eftermiddagen tog jag med Greta och åkte för att besiktiga bilen jag ska få låna av Robban. Den gick inte igenom. På väg tillbaka svängde jag förbi bageriet för att träffa Carina en liten stund. Jag skjutsade hem henne från jobbet, hon fick sitta och hålla  Greta i famnen, det gjorde henne glad :)


Parkerade bilen, sedan hängde jag med Pernilla för att hämta Otto på förskolan, för vidare avfärd mot Önnesmark där Pehr börjat med middagen. Det blev kokt torsk med potatis och äggsås - supergott!  Efter maten drog vi iväg och plockade svamp. Äntligen  kantareller!! Tog bussen hem med svampen, Hannah och Robban mötte mig ute på E4 med hundarna, och jag fick lämna svampen till Hannah som tog på sig att rensa de gula, och torka trattisarna i den nyinköpta svamptorken :)

 

Igår morse när jag gick över, stod hon och förvällde svampen. När jag kom från jobbet hade hon paketerat i typ 12 små zippåsar som bara var att lägga i frysen. Så himla gulligt av henne :)  Pernilla satt hemma hos Hannah och Robban och jobbade,  jag passade Greta medans Hannah åkte och hämtade Otto på förskolan, så jag hann träffa honom en liten stund innan det var dags att gå över till mig, ta ut hundarna och laga mat. Det blev kycklingben i airfryern och kokt ris :)

 

Nä hörrni, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, det är dags att ge hundarna mat och komma iväg ut på morgonrunda innan jobbet. Idag blir vi bjudna på lunch på Rustique 
Jahapp, nu kom jag åt nåt så att det blev kursiv text. 
 
Ha en toppenfin fredag, fyll den med nåt värt!
 
Gomorron
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards