Alla inlägg den 3 juni 2022

Av maria tafvelin - 3 juni 2022 08:07

Fredag morgon. 9 grader och ihållande regn, MEN, det här verkar vara sista regniga dagen på ett tag, enligt appen blir det från och med i morgon! soligt och sommartemperaturer :)  Sol upp 2.08 och ner 22.58


Igår, efter morgonpromenad och frukost, blev det att lägga sig och vila ett par timmar. Klev upp och åt lunch - det blev en omelett med champinjonstuvning, riktigt gott. Vattnade blommor, småstädade lite... inga stora förehavanden. På aftonen bakade jag en drömrulltårta som jag la i frysboxen, stekte en pyttipanna till middag, på det följde en lugn kväll i tv-soffan. Vi får se vad det blir idag, gissningsvis samma tempo som igår. Åka och hämta ut, både medicin till mig själv, samt vaccin till Alice, blir det ju... sen får vi se. 


Första veckan i Juni månad. Nu är det sommar :)  Gissar att myggen kommer i morgon, då värmen slår till. 


Jag mailade ju kommunen för ett tag sedan, när jag upptäckte att man inte får ha hundar på hockeyrinken på Norrvalla. Har fått svar. Det beror på att det var så många som rastade sina hundar där utan att plocka upp efter hundarna, och att kommunen inte har tillräckligt med personal för att städa upp där inför vintersäsongen. Jag vet inte om jag köper det, men ... det var det svar jag fick. Jag är glad över att jag kan ha hundarna lösa även utan inhägnad, så det drabbar inte mig sådär jättemycket, men det finns ju andra. Mitt tips till er som inte kan släppa hunden lös - Det finns ju RackArena i Yttervik, samt hockeyrinken på Sjungande dalen. Finns säkert andra hockeyrinkar åxå, då det bara verkar vara Norrvalla som är stängt för hundar.


Regnet verkar ha avtagit en del, men det blir ju gummistövlar och regnjacka på morgonrundan givetvis. 

 

Nu sitter det en mygga på utsidan köksfönstret och vill in. Första myggan jag ser i år. Ska rota fram myggmedel idag :)


Nä, dags att dra fötterna ur tofflorna, hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och komma iväg ut. Ha en superfin  fredag - fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards