Alla inlägg den 6 juni 2022

Av maria tafvelin - 6 juni 2022 08:52

Måndag morgon. 11 grader och halvklart enligt appen... lite soligare så skulle jag säga. Vi kanske kan komma upp i 17 grader idag. Sol upp 02.01 och ner 23.07 Det verkar blåsa lite mindre än i går... förhoppningsvis. 


I lördags kom Hannah, Robban, Benny och Therese hit för att fippla med en maskin på gården. Jag bjöd på lunch, det blev kyckling och ris. Till  middag bakade jag en pizza

 

Eftersom njurvärdena är normala nu, var tanken att jag och min bästa kompis Annica skulle ha vinkväll. Hennes äldsta dotter m sambo kom på besök så vi sa att vi tar det på söndag. 


Igår, en morgonrunda i otrolig blåst, frukost, sedan åkte jag till Boviken för att hänga med Pernilla och Hannah på stan. När jag kom tillbaka hem drog jag igång ett bullbak :)  Till middag blev det rester från lördagslunch - kyckling med ris.  Sjönk ner i soffan....helt slut. Riktigt trött och sliten. Då skrev Annica ett mess att hon var så slut och var tvungen backa ur vinkvällen. Jag svarade:

- Tack! Jag är så himla slut själv, så jag skjuter gärna på den


Halvsov/sov i soffan ett par timmar. Kring 23 blev det kvällspink med hundarna, de fick springa lösa på grusvägen. In, sedan hopp i duschen och isäng. Det är ju inte ofta man lägger sig så sent, men jag hade ju sovit några timmar innan. Skönt att lägga sig nyduschad i renbäddad säng. Det hade slutat blåsa, altandörren från sovrummet öppen... sovit gott. 


Idag ska jag köra en sväng till med gräsklippning. Har även tänkt dammsuga och torka golv. Vi får se om det funkar eller spricker. 


Dags att backa ur tofflorna och hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och gå ut. Ha en fin nationaldag - se till att fylla den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards