Alla inlägg den 9 juni 2022

Av maria tafvelin - 9 juni 2022 09:41

Torsdag morgon. 11 grader och regn. Det ska tydligen sluta regna kring kl 12. Låter bra :)  Sol upp 01.54 och ner 23.15


Måste börja med att säga stort Förlåt. Till mina hundar, som felaktigt beskyllts för att ha ätit upp min hörapparat. Det hade de inte. Förlåt, förlåt, förlåt <3


Morgonpinket avklarat, det var ju både gummistövlar, regnjacka med uppdragen huva och regntäcken på hundarna. 


Igår efter morgonrundan åkte jag och inhandlade lite grejer. 2 små pallkragar, 2 olika sorters jordgubbar 6 plantor av vardera, markväv samt en vattenkanna med stril. Svängde förbi Boviken och hämtade 2 stora utekrukor jag hade där, samt fick med mig en  stor tomatplanta av Hannah som hon inte rymde i växthuset. Örter som timjan, basilika och dill hade jag redan köpt hem.... ska plantera gräslök åxå. Passade även på att ringa och sjunga för Pernilla, som fyllde år igår <3


När jag kom hem fipplade jag lite med blommorna jag planterat i krukor, sedan tog jag trimmern (som jag lånat av Hannah och Robban) och gick loss. Var väl ute totalt 3.5 timmar och trimmade, fick ju avbryta några gånger för att gå in och ladda batteriet. Nu blir det till att gräva ur jord ur varmkomposten.... när jag väl fattar hur man får ut den ur behållaren ... fniss. Tänker lägga ut markväv ganska stort, ställa ut pallkragarna, täcka med flis (tips av Hannah) så jag får en fin liten odlingsträdgård. Det blir kul :)  


Jag köpte även en burk vitfärg. Jag hittade ju en hylla nere i källaren som jag frågade om jag fick ta upp, måla vit och ha i inglasningen att ställa blommor i. Det fick jag. Tänker att det är ett passande jobb när det regnar ute. 


Igår ringde jag kommunen åxå. 20210130 mailade jag dem, då jag fått min hundgård söndertryckt av snöröjaren. Fick till svar att de skulle komma och kolla när snön försvunnit. De kom aldrig, trots att jag påminde. 20211101 mailade jag på nytt och skrev att jag skulle flytta och därmed plocka ner hundgården. Inget svar. 20220423 mailade jag på nytt och frågade varför ingen hörde av sig överhuvudtaget. 220519 fick jag äntligen ett svar: Ge mig uppgifter på var du vill ha ersättningen insatt, så fixar jag det. Jag gav uppgifterna redan en timme efter att jag fått det mailet. Det är alltså 3 veckor sedan .... har inte hört nåt mer, inte sett några pengar. Så, igår ringde jag och frågade vad det sitter fast i. Hon som svarade i telefonen gick in i nån sorts utbetalningssystem och kollade ... nä, det fanns inga uppgifter där. Hon skulle undersöka saken, sedan skulle de höra av sig. Långdraget det där. 


Hörde på nyheterna, och läser om det idag igen ... den här 3-årige lille killen som försvunnit. Det knyter sig i hjärtat... vilken mardröm. Hoppas de hittar honom vid liv.


Nä, nu ska jag gå ner i källaren och hämta upp hyllan jag pratat om. Tofflorna är placerade vid pallen i sovrummet, morgonrocken hänger på sin lilla krok strax bredvid. Hundarna har varit ute och pinkat och ligger på nytt och snusar i min säng. Uppe på överkastet ska jag tillägga. 


Ha en fin torsdag - se till att göra nåt värt av dagen!


Tjing så länge



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards