Alla inlägg den 12 juni 2022

Av maria tafvelin - 12 juni 2022 07:56

Söndag morgon.17 grader och soligt. Halvklart väder från 11-13 med regnskurar kl 14. Sol upp 01.48 och ner 23.22  Så ser väderrapporten ut :)


Igår blev det inget jobb ute i trädgården, det blev vilodag istället. Vilodag och prepp inför aftonen/kvällen. Fixade frillan, tog på finkläderna och begav mig till Boviken i god tid så att jag skulle hinna prata lite med Pernilla åxå. Nu bar det sig inte bättre än att Otto ville att vi skulle vara ute jag och han, så prata med Pernilla får jag göra en annan dag, kanske idag :)


När Otto hoppat ute på studsmattan ville han cykla till lekparken. Jamen självklart. Jag promenerade och han kutade iväg på sin springcykel. Gunga stod först på schemat, i vanlig ordning. Han gungade ca en kvart, sedan sa jag att det är bäst att vi går hem, kissar, tvättar händerna, byter till finskjortan för sedan var det dags att åka på restaurangen. 


Vilket middagssällskap!! Han är ju helt underbar! 

   

Med en ängels tålamod satt han så stilla och fint 1.5 timmar. Åt sina plättar med grädde och hallonsylt, sedan efterrätt med glass, grädde, chokladkupol, minimashmellows och hallonsås, konverserade med servitrisen Jenniffer och var allmänt supergullig. För min egen del var allt bra förutom maten. 


Vi kom hem till Boviken strax innan kl 19. Då blev det lite barntv innan det var dags att borsta tänderna och krypa isäng. Han blev lite känslosam när vi borstade tänderna, och frågade efter mamma med gråten i halsen. 

- mamma kommer lite senare. När du vaknar igen är hon hemma. 

Med det lät han sig tröstas och det var inga problem att gå isäng. Jag låg bredvid honom och vi läste/klistrade lite i den tidning han fick av mig i julklapp. När jag lagt bort tidningen ville han att jag skulle klia honom på ryggen. Efter en stund sa han:

- Nu jäckej det


- Minns du vad mommo alltid sjöng för dig när du var liten och skulle sova? Det var den här:

Ack så skönt, slumra in, i bädden så fin


Jag sjöng den ett par svängar, sedan nynnade jag bara. Efter ett par minuter somnade han. Då var klockan 19.50


Kl 23 var Pernilla och Pehr hemma igen och det var dags att berätta hur fantastiskt bra det hade gått, och sedan åka hem för att ta ut hundarna på kvällspink. Det tar ju en stund att varva ner, så jag kollade lite på tv innan jag kröp isäng. 


Idag får vi se om de kommer hit på lunch kanske. Hannah och Robban är bortresta och kommer hem någon gång i afton gissar jag, de har varit iväg på ett bröllop. Förhoppningsvis orkar jag fixa till det sista i min lilla trädgård. 


Ungefär så ser mina funderingar ut inför dagen. Nu tänker jag parkera tofflorna och hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och gå ut en sväng. Ha en skön söndag, fyll den värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards