Alla inlägg den 13 juni 2022

Av maria tafvelin - 13 juni 2022 07:47

Måndag morgon. 17grader och sol. Halvklart väder förväntas från 8.00 till 10.00,  lokala åskbyar kl 11.00  

Sol upp 01.46 och ner 23.24 Väldigt korta nätter nu :)


Igår kom Pernilla, Pehr och Otto på lunch. Vi satt ute i inglasningen och åt fisksoppa med räkor. Efter maten blev det kaffe och kaka. Vi åkte en sväng bort till ett stugområde och kollade läget

   

Det fanns ett par tärnor där som inte ville att man skulle gå ut på bryggan, de hade nog bo där i närheten, för de attackerade när man kom för nära. En av dem sket på Pehr :)


När de åkt hemåt blev det en vända med hundarna, sedan ställde jag mig och gjorde köttfärsbiffar på 1.6 kg köttfärs. Den här gången gjorde jag dem i ugnen. Smidigt. Ut i trädgården för att ställa ut den sista pallkragen för örterna. Idag ska jag försöka få dit flisen

 


Ska försöka hitta en vattentunna att samla regnvatten i åxå så man slipper ta "betalvatten" att vattna i trädgården med. 


Nä, nu ska jag glida ur tofflorna och hänga upp morgonrocken, ge hundarna mat och komma iväg ut. Ha en fin måndag - se till att göra nåt värt av dagen!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards