Alla inlägg den 14 juni 2022

Av maria tafvelin - 14 juni 2022 07:23

Tisdag morgon.16 grader och soligt. Halvklart väder väntas kring kl 13. Sol upp 01.45 och ner 23.26


Igår efter morgonrundan, fortsatte jag jobba i min lilla trädgård. Bar flis i hinkar från ena sidan gården och la på markväven. Orkade bära några gånger, sedan fick jag gå in och vila, sedan ut och bära några hinkar igen. Så höll jag på. Grävde även upp den rosbuske som dök upp mitt i vinbärsbusken och planterade den på ett eget ställe. Nu fattas lite kantstenar runt alltihop, samt ett permanent skydd för jordgubbsplantorna. Nu sitter ett temporärt bara. 


         

Mot eftermiddagen kom Pehr och Otto förbi. Pehr skulle täcka över skotern och medans han gjorde det, var Otto med mig ute i lillträdgården. 

- Päj vill ha kaffe å kaka

- Hahaha, vad säger du Otto?

- Päj vill ha fika... kaffe å kaka. Ja vill åxå ha en kaka


När Pehr kom tillbaka sa jag:

- Jag hör att du vill ha kaffe och kaka, så jag går väl in och kokar kaffe

- Otto, VAD har du sagt, småskrattade Pehr


Kaffe och kaka i inglasningen blev det :)


När de åkt hemåt blev det en sväng med hundarna och sedan mat. Det blev köttfärsbiff med kokt potatis, rårörda lingon och snittgurka. Supergott!

 

Idag ska jag få umgås med Pernilla och Otto en stund. Ska även hämta lite fina kantstenar att lägga i trädgården. Skulle vilja ha ett fågelbad åxå ... få se om jag får tag på nå grejer att tillverka den av... vill ha på fot av något slag.


Nä, nu tror jag att jag ska parkera tofflorna, hänga upp morgonrocken, gå upp och ta en dusch innan det är dags för morgonrunda och frulle. Ha en fin dag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards