Direktlänk till inlägg 16 juni 2022

Ska bjuda en soldat på lunch

Av maria tafvelin - 16 juni 2022 07:44

Torsdag morgon. 12 grader och soligt (men väldigt blåsigt) . Det ska mulna på kring kl 11. Sol upp 01.43 och ner 23.29


Läser i Norran om elsparkcyklar. De har ju kommit till stan nu, elsparkcyklar som placerats ut på stan. Tidigare kunde man läsa att man ordnat speciella parkeringar som gör att taxan slutar inte ticka förrän man parkerat på "rätt" ställe. Häromdagen kunde man läsa att Norrans reporter provat elsparkcykel, men att det visst gick att lämna på annat ställe. Det här med att de slängs lite här och där, har varit ett problem i andra kommuner som provat, och Skellefteå ville undvika det problemet, men tydligen fungerar det inte som det ska. Själv undrar jag hur många olyckor som komma skall i och med sparkcyklarna. Häromdagen var det ett gäng killar som kom susande, och det gick rätt snabbt. På en av sparkcyklarna färdades 2 personer. Hela gänget kom farandes över Burträskvägen, från Forslunds mot stora rondellen vid mekonomen. Jag låg före med bilen, men de körde upp oerhört nära mig, och jag hade faktiskt hjärtat i halsgropen en stund, innan de vek av mot Anderstorp. 


Igår hade jag ingen ork att fippla med kantstenarna. Jag hade i princip ingen ork alls om jag ska vara ärlig. När jag kom tillbaka från morgonpromenaden blev det att vila. Hoppas orka idag istället. Det blåser en hel del på dagarna, men på kvällarna mojnar vinden, så även igår. När det blev dags för kvällspromenad, gick det åt en del myggmedel :)


   


Idag ska jag bjuda Moa på lunch :) Min vän Moa, hemvärnssoldat, hundägare... riktig tvättäkta hundnörd som lever för att träna hund. Hon har en rottis som heter Jokk och en schäfer som heter River. Jokk är godkänd patrullhund för hemvärnet och River verkar vara en utomordentlig ung hund att jobba med. I alla fall, det var länge sedan vi sågs och nu har hon flyttat till grannbyn :)


Det börjar väl vara dags att parkera tofflorna och hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och komma iväg ut. Det blir jacka på idag. Kollar minnen på facebook och ser att tidigare år, åtminstone 1, 2, 3 och 4 år tillbaka har det varit oerhört varmt den här dagen. För 3 år sedan till exempel såg det ut såhär

 

för varmt alltså .... och nu lite för kallt .... fniss. 


Ha en fin torsdag, gör nåt värt av dagen! Halva Juni månad har gått, halva kvar. 


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards