Alla inlägg den 27 juni 2022

Av maria tafvelin - 27 juni 2022 07:42

Måndag morgon. 22 grader och klarblå himmel. Sol upp 01.48 och ner 23.29


Igår var det fruktansvärt varmt. 30 grader ända in på kvällen. "Olevant" (går inte leva) skulle min mormor ha sagt.  Åkte iväg och tvättade bilen, tankade och köpte bränsle till gräsklipparen på förmiddagen. Gick in på ica och köpte vattenmelon. Till lunch blev det vattenmelon, kallrökt lax, kokt kall potatis och salladsost. 

 

Det blev sparsamt med promenader igår

 

Jag provade dra igång gräsklipparen och klippa lite ... men det är klart, det var för varmt. Ska försöka köra lite i taget, till slut har man ju klippt allt :)


Till middag blev det en äggrulle med champinjonstuvning

 

Åt den halvljummen,det smakade smaskens :)


På kvällspinket, som blev rätt så sent, var solen på väg ner

 


Idag verkar temperaturen ska  hålla sig under 25 grader, det tackar jag för. 22 är egentligen helt perfekt, men det ser ut att bli ca 24. Jag ska åka iväg och hälsa på i Varuträsk, Utflex närmare bestämt :) Ska bli superkul :)  Jag ser verkligen fram emot att få börja där igen. :)


Nu ska jag parkera tofflorna och hänga upp morgonrocken och komma iväg på morgonrunda med hundarna. Ha en fin dag - se till att fylla den med något värt !


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards