Direktlänk till inlägg 13 juli 2022

12 år!

Av maria tafvelin - 13 juli 2022 07:56

Onsdag morgon. 19 grader och halvklart. Det förväntas bli molnigt väder kring kl 10. Sol upp 02.32 och ner 22.50


Idag är det 12 år sedan jag skrev mitt första blogginlägg. Jag har alltså bloggat i 12 hela år! Jisses! På alla dessa år har jag aldrig lidit av det jag förstår inte är helt ovanligt - bloggtorka. Jag har aldrig haft bloggtorka, även om det ibland gått några dagar mellan blogginläggen. De gånger det hänt har jag endera inte kunnat komma in på bloggen, jag har haft så fullt upp att jag helt enkelt inte prioriterat bloggen, eller, som nu senast i mars, då jag låg på sjukhuset i 10 dagar och helt enkelt var för dålig. Det är faktiskt rätt kul att gå tillbaka i tiden och läsa sina otroligt smarta utlägg, kloka tankar och spännande upplevelser... fniss


Igår efter morgonrundan åkte jag till Hannah med klipputrustning. Hennes hår behövde verkligen en klippning. Jag hade tur, för Pernilla, Pehr och Otto var precis hem för att packa om lite i husvagnen, de skulle förflytta sig från stugan till Hertsånger för att umgås med Pehrs familj några dagar. 


Jag fick med mig täcknät till jordgubbarna när jag åkte hem, så direkt jag kom hem täckte jag över mina plantor... ser att det faktiskt kommer lite jordgubbar redan i år. Kanske inte blir någon jätteskörd,men några i alla fall :)


På eftermiddagen letade jag fram noseworkgrejerna och körde lite fordonssök med Theo

   

Han var så oerhört taggad! Övertaggad faktiskt. Han fattade ju precis vad som var på gång när jag tog fram tops och sugrör, och när sen jobbselen kom fram, ja då visste han knappt till sig av glädje. Första söket, 3 gömmor, blev rätt så kaotiskt. Det blev väldigt mycket flängande. Andra söket, på en släpvagn, gick lite bättre, då slog han på nosen innan han började springa. Efter några vändor var han rätt så trött

 

Idag tror jag att jag ska lägga några spår åt både Theo och Alice :)


I övrigt har jag nog inte så detaljerade planer för dagen.... jag ska börja med att kliva ur tofflorna, hänga upp  morgonrocken, väcka hundarna och gå ut. Efter det får vi se vad jag hittar på :)


Ha en superfin dag - fyll den med nåt värt!


Gomorron

 
 
Göran

Göran

13 juli 2022 12:37

Grattis till jubiléet! Då var jag alltså ungefär 1½ år före dig. Jag tänker o känner likadant, att bloggen med åren blivit som ett tidsdokument. Ett stöd för minnet liksom. Ganska ofta ser jag tillbaka i backspegeln och ler åt både egna ord och minnen men även åt kommentarer jag fått. Synd bara att det är så få som bryr sig om att kommentera. Jag har några få som återkommer då o då men sällan några obekanta.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

maria tafvelin

13 juli 2022 12:53

Grattis ! Jag är värdelös på att kommentera , ska skärpa mig på den punkten :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards