Alla inlägg den 6 augusti 2022

Av maria tafvelin - 6 augusti 2022 08:51

Lördag morgon. 14 grader och .. appen kallar det "växlande molnighet". Regn förväntas omkring kl 12. Sol upp 03.54 och ner 21.29


Igår efter morgonrundan, färdigställde jag den smörgåstårta som Robbans mamma beställt. 

 

Levererade den till Boviken. Hannah och Robban har en kyl i garaget som startas upp vid sådana här tillfällen :)

Hann träffa Pernilla och Otto innan de skulle iväg på stan, surra lite med Hannah och Robban, sedan begav jag mig hemåt igen. Jag klippte gräs... och delade bara upp det på två omgångar. Klippte en, sedan vilade jag en stund på sofffan i inglasningen, plockade lite hallon, sedan klippte jag nästa omgång. Innan jag klippt färdigt dök Robban och Otto upp, de skulle köra lite med stortraktorn. Otto var överlycklig :) De körde iväg och jag klippte färdigt och började stöka på med jordgubbsplantorna. De har ju växt så otroligt! Fixade högre pinnar så att jag fick upp nätet högre, rensade bort revor, och åt de jordgubbar som var mogna . Såå goda!


Pernilla och Pehr kom för att plocka upp Otto och bege sig till stugan. Vi fasade väl lite för att det skulle bli jobbigt att få Otto att vilja hoppa ur traktorn, men det var inga som helst problem. Han var nog lite mätt på traktoråkning :)


Kollade stegräknaren och såg att jag fått ihop 11 400 steg. Det är rekord sedan början på mars. Då hade jag inte tagit nån kvällsrunda med hundarna heller :) Alltså, vilket skådespel naturen bjöd på igårkväll

     

Det var absolut vindstilla på kvällsrundan, och så vackert ! 


Vaknade kl 06 men tyckte att det var lite för tidigt, det är ju lördag ändå. Somnade om och sov till 8.30 :)

Idag har jag inga direkta planer, men ska försöka få ihop 10 000 steg. Sista skälvande dagarna på sjukskrivningen, börjar ju jobba på måndag ... fast blev ju tvungen ta ledigt den dagen för att åka till Umeå på sjukhuset. Men på tisdag är jag på plats i Varuträsk, på mitt utflex :)


Nu ska jag backa ur tofflorna och hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och gå ut. Ha en fin lördag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards