Direktlänk till inlägg 9 augusti 2022

Hur ska man nå toapapperet?

Av maria tafvelin - 9 augusti 2022 19:08

Tisdag... jamen kväll skulle jag säga. 19 grader och halvklart. Regn väntas om en timme typ. Solen gick upp 04.04 (då hade jag legat vaken i två timmar utan att kunna somna om) och ner 21.18 (kommer nog inte att orka se solnedgången)


Gick och la mig tidigt igårkväll. Både för att jag var trött, men för att jag ställde alarmet på 05.00 (har svårt att ställa på 05.02, eller 05.07 det ska vara jämna siffror... fniss)


Vaknade 02, hur pigg som helst. Liksom ... jahapp!  Grubblande? Yes! 


Söker ju lägenhet närmare stan, så att jag får närmare på jobbet ...( och det här gigantiska huset med tillhörande div. har jag ju ändå inte råd att köpa, det är en jordbruksfastighet)  och det har ramlat in rätt många erbjudanden från SKEBO som jag klickat intresse för, och fått inbjudan till visning av lgh. Igår var det en visning i ett område som jag verkligen gillar. Nära skogen... städade trappuppgångar där när jag jobbade på städfirman (precis innan jag fick mitt jobb på Utflex, första gången) Nåväl, kunde ju inte gå själv, då jag var i Umeå på lassa, men Hannah och Pernilla gick i mitt ställe. En  jättefin etta ... jag menar, jag har ju bott i etta tidigare, i Ursviken, funkade hur bra som helst... men ... den här ettan hade typ NOLL förvaring ... och kolla hur det såg ut på toaletten

 

jättefint .. .men hur ska man nå toapapperet?


Vaknade alltså kl 02 och funderade på denna lägenhet ... Så korta armar som jag har, så verkar det inte rätt för mig .. .fniss


Försökte somna om, men det gick inte.  Å herregud vad jag vände och vred, men ögonen vägrade stänga sig. Kl 4 klev jag upp, då var jag less. 


Min Återförsta dag på Utflex <3 Jag är hemma igen. Så sjukt sjukt trött och slut, men hemma igen. 

   

Barn som kände igen mig, föräldrar (och pedagoger) som hälsade mig välkommen tillbaka. <3


Ska försöka hålla mig vaken nån timme till, för att sedan ta kvällspink med hundarna. 


Vet ni ... när man hoppas något tillräckligt mycket... då finns det chans att det BLIR så. HOppas man inte alls, eller ens Tror på det ... då minskar chansen att det blir så. Det tror jag på. 


Nu ska jag återgå till soffan med hundarna. Kvällsping sedan hoppas jag att jag får sova hela natten. 


Hoppas din dag varit fylld med värda grejer!


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards