Direktlänk till inlägg 26 maj 2024

Alla vet

Av maria tafvelin - Söndag 26 maj 16:39

Söndag afton. 22 grader och klarblå himmel. Sol upp 2.33 och ner 22.32


Vilken helg jag har haft!!!! Ja, jag har haft en bra vecka åxå, men nu tänkte jag bara berätta om helgen :)


Igår åkte jag till Boviken, till Pernilla och Pehr. Hannah, Robban och Sixten skulle ansluta till lunch. Jag och Otto åkte en sväng till IcaMaxi för att köpa lite sallad till lunchen. 

- Mormor, nu är vi ju ensamma på affären du och jag, då brukar vi ju köpa en leksak, sa han och log sitt allra bredaste leende. (måste bara inflika att det där leendet är PRECIS det leende jag skrev en novell om för typ 15 år sedan som heter "Den största kärleken"  ... här ska ni få se varför, och för er som läst novellen så fattar ni precis)

 

Nåväl, klart vi köpte en leksak :)  Den har använts flitigt, både igår och idag

 

Nåja, vi åkte tillbaka, åt lunch tillsammans med Hannah, Robban och Sixten, samt Pehr och Pehrs pappa Tomas, som varje ledig stund är på övervåningen och bygger. Efter lunch åkte jag, Pernilla, Otto, Sture, Hannah och Sixten på Tivoli :)

         

Efter tivolit åkte jag hem till mig, gick ut med Theo och småfipplade lite innan det var dags att kasta sig ner i soffan och bara ta det lugnt. 


I morse åkte jag iväg på lite ärenden, sedan bar det iväg på IcaMaxi tillsammans med Pernilla, Otto och Sture. Sedan iväg till Boviken för lunch idag igen, med precis samma lunchsällskap som igår :) Efter lunch och mycket lek med Ottos vattenpistol, åkte vi iväg på Kajutan för att fika morsdagsfika. Pehr och Tomas var som vanligt hänvisade att jobba på övervåningen. 


                       

Underbara dag! Underbara barn och barnbarn! TACK för DAGEN!!!!!!  


Att jag fick det bäst, det vet alla :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 16 juni 17:23

Söndag afton. 14 grader och lätt regn. Sol upp 1.46 och ner 23.27  Det har varit ömsom kallt, ömsom varmt, snabba kast mellan sol och regn, även hagel.    Den gångna veckan har inneburit bland annat följande         Har haft smörgåstårtsb...

Av maria tafvelin - Söndag 9 juni 14:18

Söndag eftermiddag. 16 grader och ... soligt skulle jag säga, men ser att moln är på väg in. Sol upp 1.56 och ner 23.14   En underbar vecka tar slut idag ... tur att nya underbara veckor tar vid :)             Igår fyllde Pernilla 35 he...

Av maria tafvelin - Söndag 2 juni 13:34

Söndag eftermiddag. 24 grader och full sol. Sol upp 2.12 och ner 22.54   Det är verkligen högsommarvärme! Alla som känner mig vet att jag tycker att det är åt helvete för varmt!   Vilken vecka! Jag betar av maten först         Jo, efterso...

Av maria tafvelin - Lördag 18 maj 17:36

Lördag afton. 23 grader, sol. Sol up 2.59 och ner 22.04 .... rätt många timmar kvar till solnedgång alltså ... fniss   Hänt i veckan             Känns verkligen märkligt med sån värme .... samtidigt som snöhögarna på gården ligger kvar...

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards