Alla inlägg under oktober 2023

Av maria tafvelin - 30 oktober 2023 14:12

Måndag eftermiddag. 3 minusgrader och halvklart. Soligt väder förväntas omkring kl 15. Sol upp 07.18 och ner 15.23


Jahapp hörrni ... vad har hänt senaste veckan? Jo, en hel del faktiskt :) Ska vi ta maten först?

Måndag - spagetti och vegetarisk pastasås... tog linsgryta från frysen och blandade ut

 

Tisdag - falukorvskebab och ris

 

Onsdag - Karrégryta m potatis

 

Torsdag : färdigställde en beställd smörgåstårta, sedan blev det Grön ärtsoppa med smörgås till lunch

 

 

Fredag: Gratinerad fisk

 

Lördag åkte jag till Boviken och passade Sture medans Pernilla och Otto var på Bamsegympa

 

När Pernilla och Otto kom tillbaka blev det lunch, lite "kasta kuddar" och sedan saffransbullbak

 

Bullarna skulle jäsa 3-4 timmar, så Pernilla sminkade Otto och han tog på sig sin outfit, så begav vi oss till Hannah för "bus eller godis"

 

Hannah valde "godis"

 

Efter det begav jag mig hem, hade bokat tvättstugan. Till middag blev det stekt entrecote med pommes och vitlökssmör

 

Söndag morgon kom Jokk hit ett par timmar

     

Jag skjutsade hem honom och stannade i Boviken för utomhuslunch med Pernilla och Otto 

   

Det blev lite kuddkastning sedan bjöd Otto på enmansshow, och herregud vad jag och Pernilla skrattade, tårarna bara rann, hahahahaha


Hem, var trött som tusan... hade velat göra kväll kl 16, men kämpade fram till typ 20. Klev upp tidigt i morse, började jobba 5.30  Det har varit... eller är fortfarande... planeringsdag för pedagogerna. Jag gjorde (som vanligt) nattjästa frallor bland annat till frukost

 

Till lunch blev det en "club sandwich-smörgåstårta"

 

och till 2-kaffet bakade jag en kladdkaka med maräng

 

Jag åkte hem typ kring kl 13 ... eller kanske ännu tidigare... minns inte riktigt, men tänkte - åh så bra, då ska jag åka och tvätta bilen. Körde upp på OK solbacken... 3 bilar före ... jamen, det är helt ok, bara lite drygt en halvtimmes väntan. När bilen framför mig körde in i tvätthallen, gick porten aldrig ner fastän tvätten startade, så jag ringde in och meddelade det. De tackade för det och kom utspringandes .... men de fick inte ner porten. När det var min tur visste jag väl knappt hur jag skulle bete mig ... jag har ju abonnemang, och vet ju inte riktigt när den har läst av reg.skylten eftersom pilen lyste grönt och porten var öppen hela tiden. Nåja, jag drog en chansning och körde in ... men .... tvätten var svart... inga lampor lyste överhuvudtaget... efter en liten stund kom en tjomme som jobbar inne på OK 

- Det har blivit för kallt i tvätthallen, så tvätten startar inte. 


Hahahahahaha, ja vafan ska man säga, hahahahaha Men... i vanlig ordning har jag tur som en tok, jag menar, jag hade inte  sprayat på någon avfettning, så det var ju bara att backa ut och köra hem.... kunde faktiskt inte låta bli att fnissa lite


Ja... det var i korta drag veckan som gått. Nu har jag ju inte fått med alla nyanser givetvis, och synd att jag inte längre (av någon anledning) kan lägga in filmsnuttar, för ni skulle fått se Otto igår när vi satt ute vid grillplatsen hos dem och åt uppstekta (av mig tillverkade) kroppkakor på muurikan. Otto tog en tugga, tittade sig runt därute, sen utbrast han: 

- Det här är verkligen Livet!

Snacka om VÄRT!!


Igår ställde jag frågan: Allvarligt, hur många timmar ställde vi tillbaka klockan? Jag menar, eftersom jag gärna gjort kväll kl 16. Det känns likadant idag... klockan är bara 14.40 ska jag orka vara vaken till 20? Nu klev jag iofs upp redan 4.15 i morse så det är ju inte så konstigt om jag känner mig lite trött... Nån timme hit och dit gör tydligen större skillnad ju äldre man blir :)


Hörrni.... tror jag ska dra en vals med dammsugaren faktiskt. Theo fäller en hel del nu .... det gör även Jokk som var här igår... så det finns lite att städa upp, om jag säger så :)


Tjing så länge


Av maria tafvelin - 22 oktober 2023 11:39

Söndag mitt på dagen. 2 minusgrader och sol. Vi har haft underbara dagar med sol i slutet :)  På tal om sol, upp kl 07.52 och ner 16.50


Nu har det ju bara gått 3 dagar sedan jag bloggade senast, men det känns som att det hänt massor, både värt och ovärt sedan dess ... fniss. 

Torsdag morgon, frukost tillsammans med rosa (yngsta) gruppen, precis som alla andra dagar

 

Till lunch gjorde jag blomkålsbiffar med ris (som kokade för länge så det blev typ gröt)

 

Till mellis gjorde jag risifrutti på "riset" som blev över :)


Fredag, då gjorde jag färsspett... ris då åxå, och då blev riset bra ... fniss

 

Till detta en yoghurt-sås. Till mellis blev det tortillapizza med strimlad korv, ketchup och ost. 


Igår lördag när jag skulle rulla iväg ut på morgonrundan .... öppnade dörren ... och fick en chock

 

Vad i hela helvete???? Är det skit?  Jag blev som förstenad till att börja med, men insåg efter en liten stund att det var spya. Någon har spytt utanför min dörr. Vad fan ska jag göra? Ja .... jag kunde ju inte hoppa över, inte köra med rullstolen ..... måste helt enkelt städa upp det för att komma ut. Så fruktansvärt vidrigt att jag hittar inte ord. Tack och lov att jag hade en stor rulle hushållspapper..... Jag började rent må illa medans jag höll på... men till slut var det upptorkat och jag kunde rulla ut med Theo. När vi kom ner på bottenvåningen satt det en tjomme i trappen .... han såg inte ut att må bra... men jag kände mig inte sugen på att konfrontera honom med att ha spytt utanför min dörr, utan jag skyndade ut med Theo. Ringde i halvpanik 112 när vi kommit ut på gångvägen. 

- Är han kontaktbar?

- Ingen aning, misstänker att klientelet inte är de jag vill ha kontakt med, så jag rullade aldrig fram, men han satt ju upp, så han var nog inte medvetslös. 

- Ok, kopplar dig till polisen. 

- Är han hotfull?

- Nej, han tittade inte ens upp, utan satt framåtlutad med huvan över skallen

- Det är ju inget brott att vara berusad

- Nej, det var bara jävligt vidrigt att någon spytt utanför min dörr


Vi kom överrens om att när jag kom tillbaka från morgonrundan, skulle jag kolla hur han mådde, och återkomma på 112 om jag kände att det behövdes. När jag kom tillbaka, stod han upp innanför entrédörren, fortfarande med huvan på skallen och framåtböjd, så jag såg aldrig hans ansikte riktigt. Nåja, nu var han ju upprätt i alla fall, och jag hade ingen lust att tilltala honom kring spyan, så jag körde med full fart på elrullstolen in i hissen och åkte upp.


Pernilla ringde och frågade om vi skulle följas på Solbacken. Självklart :) Vi var på Intersport, xxl och IcaMaxi, och jag fick styra vagnen med Sture, och tjollra på med honom :)  Sedan hem, Moa och Jokk skulle komma på 2-kaffe. 

De blev kvar i 2 timmar :)

     

Till middag grillade jag ett kycklingben, fixade lite sallad till. Gott!

 

Idag har jag varit en sväng till min privata "servicehjälp" Hannah. Vi .. eller Hon, bytte ju högra halvljuslampan åt mig häromveckan, nu var det dags för vänstra sidan. Min fina plåtkompis formligen ÄTER lampor. Dyrt och trist. 


Åkte förbi på OK solbacken och tvättade bilen, innan jag begav mig på Kvantum för att handla lite till jobbet. När jag kommit en bit in i butiken hör jag framför mig 

- Hej Maria

Tittade upp, och där stod Lukas! Herregud, Hannahs expojkvän som jag inte träffat på flera år. Så himla kul! Han var och handlade med sin familj, och vi blev stående och pratade en stund

- Hur är det?

- Jomen, nu är det ju ganska bra

- Ja, jag har sett det här med benet

- Ja, jag bröt ju det... de senaste 2 åren har varit lite 

- Du, jag håller mig informerad, jag följer...


Jättekul att träffas och prata lite, och efter en bra stund sa jag

- Nej, nu ska du få handla med din familj, så ska jag fortsätta


När jag kom hem gjorde jag en pizzadeg... få se om det blir pizza till middag, eller om jag fryser in degen och äter nåt annat. 


Nu ska jag sätta  mig i soffan och lägga upp benet en stund i alla fall ,sedan ska jag ta itu med det sista jobbet ute på balkongen 


Ha en fortsatt bra söndag, och i vanlig ordning - fyll dagen med nåt värt :)


Tjing

Av maria tafvelin - 18 oktober 2023 16:24

Onsdag afton. 1 plusgrad och sol. Sol upp 07.39 och ner 17.04


Hade tänkt blogga i söndags.... men jag vet inte vart det tog vägen ... fniss. Dagarna rullar på, och det händer massor, men när inte rutinen att blogga varje dag längre finns, så rullar det på ännu fler dagar innan man inser att man MÅSTE skriva ner varje dag.... för att överhuvudtaget komma ihåg vad man gjort ... fniss. 


I lördags, i alla fall, så ringde Otto och Pernilla när de var på väg till Bamsegympan. Planen var att jag skulle åka till dem kring kl 14 och passa Sture, medans Pernilla, Pehr, Otto, Hannah och Robban var på hockey. Nu frågade Pernilla och Otto om jag skulle komma på lunch åxå. Pernilla ville på IcaMaxi och handla, och Otto hade sagt att han kunde följa med på ett villkor - att mommo åxå följde med :)  Passade perfekt, då jag åxå behövde handla lite. Efter god lunch åkte vi på IcaMaxi ... det tog precis en timme att handla :)


Tillbaks till Boviken, de övriga åkte på hockey, och jag fick egentid med Sture. Han somnade nästan direkt de hade åkt, och sov nästan 2 timmar, sedan fick han mat och vi jobbade med lek och härma ljud :) 


kring kl 18 kom gänget tillbaka och jag hade dragit igång middagen så att den var färdig när de kom hem. Själv drog jag hemåt direkt, för att ta en promenad med Theo. 


Söndag - Det blev lunch i Boviken även då. Hannah anslöt åxå, sedan lekte jag med Otto - vi hade en ballong och lekte att den inte fick nudda golvet :) Jag hade köpt en too good to go- påse från coop, den innehöll bland annat en 6 -bitars prinsesstårta. Ingen av oss äter tårta egentligen, men jag sa att vi kunde ju fira mammas födelsedag, hon skulle fyllt 80 år i lördags. Robban anslöt lagom till tårtfikat :)


Jamen, sedan har det ju varit jobb, tvättstuga, lite fippel med blommor och balkongen... städning... Theo... 

Jag kommer att ta lite semester v 44, för att vara hundvakt... och för att ta semester givetvis. Försöker gradvis gå längre och längre promenader... eller ... nä... nu överdrev jag. Jag försöker gradvis öka tempot på korta promenader, men märker att när jag drar på lite tempo, så haltar jag. Även inomhus alltså. så det gäller att tänka sig för. Korta pinkrundor med Theo, då kan jag gå ... men morgonrundan och kvällsrundan sker fortfarande med elrullstolen, och så lär det nog bli ett tag till .... förutsatt att det funkar att köra när det blivit lite snö. 


I morse lämnade jag bilen på verkstan för service. 6.45 lämnade jag bilen och fick nycklarna till en ny bil - en opel hybrid. Hoppade in .... ögonen gick som lärkvingar över alla knappar.... ok. Det är en automat .... men det finns ingen spak. Men ... hur startar jag bilen? .. ok , det var lätt, bara en sån där knapp man trycker in... men hur fan får man in drive? Finns ju ingen spak?  Såg då en knapp där det stod "drive mode" ... kändes logiskt att den skulle tryckas in ..... men hur fan hamnar man på D? Efter en stunds detektivarbete insåg jag att det var nån slags reglage... där man skulle föra reglaget mot D. Naturligtvis stod den här nya bilen som jag nu satt i, precis utanför entrén till stället... så jag hann för ett par sekunder tänka: ska jag måsta gå in och fråga hur fan jag kommer mig iväg?  ... fniss


Kom iväg ... det kom upp massor med info på en skärm ... men tänkte att det angår inte mig ... hahahahaha... så jag lixom gled vidare. Efter att ha kommit ut på 95:an började jag fundera om det inte fanns  någon typ av radio i bilen, jag lyssnar gärna på MixMegapol på väg till jobbet. Ville ju inte fokusera för mycket på knappar medans jag körde, så jag tryckte på det som såg ut som typ radio ... men hamnade bara på att den ville ansluta till spellista på telefonen, så jag gav upp det där med radio. Helt plötsligt såg jag att jag körde med helljus ... men tydligen är det en sån här smart bil, som själv bländar av vid möte. Jisses!!  Jag vågade då inte prata högt i bilen, för vem vet vad som hänt då?


Till lunch idag blev det fisksoppa som åts med god aptit. Bakade korvbröd till mellis, som var kokt korv med bröd... och de här korvbröden ..... om vi säger såhär - ungefär hälften blev krutonger i slutändan .... fniss. Ställde ett alarm, men glömde starta den, så de "gick lite länge i ugnen"


 


Efter jobbet, in i den här spejsade bilen och iväg mot verkstan. När jag kom in sa hon i receptionen:

Den är inte klar, den rullades nyss in. 


Jag bearbetade informationen. Jag har alltså haft en hyrbil, och lagt ut 399 kr helt i onödan? Jag kunde ha slutat lite tidigare från jobbet till och med, kört dit bilen... när jag ändå fick sitta där och vänta. 


 

Satt där och fipplade på telefonen ... försökte djupandas, fast jag måste erkänna att jag blev lite irriterad. När bilen äntligen var färdig, fick jag veta att fästena till ljuddämparen, på båda sidor, är trasiga, så jag måste lämna in den för att om möjligt svetsa... annars måste allt bytas. Ok. 


Betalade, fick nyckeln, hoppade in i min fina lilla plåtkompis och körde hem. När jag precisionsparkerat i garaget fick jag en ingivelse... förmodligen för att jag , när jag kollat i backspegeln kände att nåt var galet.... mycket riktigt. 


I baksätet hade jag däcksidorna till mina sommardäck. Jag .. eller inte jag, utan gummiverkstan, skiftade till vinterdäck förra veckan. De kastade in däcksidorna (som inte passar på vinterdäcken) i baksätet, och de har legat rätt bra där. Nu upptäckte jag att däcksidorna inte låg där längre. Ok ... de kanske lagt dem i skuffen?

Nej. 


Men vafan.... jag var irriterad på dem sedan innan, det blev inte bättre nu kan jag säga. Ringde upp medans jag promenerade från garaget upp till lägenheten . Förklarade vem jag var och att jag nyss hämtat min bil, Yngve Martin David 822. 

- Ja Hej

- Hej, döm om min förvåning när jag kom hem. Jag hade 4 däcksidor i baksätet, men de finns inte kvar där

- Oj ... men ... hahaha, Oj, jag måste fråga - har du haft dem på däcken tidigare .. för ...

där avbröt jag faktiskt

- På sommardäcken ja, men de passar inte på vinterdäcken, därav att de låg i baksätet

- Ja, för han försökte sätta dit dem, men de passade inte.

- Nej, jag vet


Redan HÄR kände jag att jag lät sur, dryg, irriterad, arg... men ..


- Ja, det är ju inte kul att de är knyckta

- De är inte knyckta, han har bara glömt att lägga tillbaka dem i bilen

- Det känns jävligt drygt


Här kände jag än mer tydligt att jag lät direkt otrevlig, men jag blev uppriktigt sagt så less


- Ja ... jag förstår det ... var bor du?

- på Morö Backe

Tänkte då att de givetvis skulle erbjuda sig att köra hit dem


- Har du vägarna förbi här någon gång? Jag lägger dem här i kundmottagningen, det är ingen brådska för vår del, de ligger här. 


- Ja, jag har väl inget val, jag vill ju inte gärna ge bort dem!!!


- Nä, det förstår jag, men som sagt, det är ingen brådska för vår del, de ligger här tills du kan hämta dem


Andra saker har hänt de senaste dagarna, som igår fick mig att på 3 sekunder rita ett självporträtt ... 


 

Fniss


Jag brusar upp på orättvisa, idioti, särskilt när det handlar om barn, skitsnack, ... allmänt bara idioter helt enkelt... men , jag har ett stort hjärta :)


Nu blir det chilla i soffan med Theo resten av kvällen

 

I typ 13 år har jag påmint om att fylla dagen med värda grejer.... inte läge att sluta nu. 


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 7 oktober 2023 12:55

Lördag mittpådagen. 5 grader och strålande sol. Sol upp 07.05 och ner 17.44


På onsdag bjöd jag på palt på förskolan :)

   

sedan blev det att baka lite inför terminens första seniorfika som gick av stapeln på torsdagen

 

Till lunch blev det tacofisk

 

Igår, fredag, blev det köttsoppa till lunch... som tillbehör makaroner och lite tacochips... hade en öppnad påse jag ville bli av med :)  Den lunchen kom dock aldrig på bild. Till mellis gjorde jag pizzor på tortillabröd

   

Snabbt, enkelt, gott mellis som ger energi till små sprittande barnaben :)


Första snön kom igår

   

Det var lite småslirigt med elrullstolen igårkväll på kvällsrundan, och även i morse på morgonrundan, då snön låg kvar, och det var både isigt och spårigt. Nu skiner solen för fullt, och isen har smält bort på vägen, men nu har vi tagit ett steg mot vintern. 

 

Det är så otroligt ljust och vackert, men jag orkar inte vara ute .... jag har blivit brakförkyld. Så jävla typiskt! Benet funkar superbra, första veckan avklarad på jobbet .... men då åker man på förkylning istället. Surt!  Hoppas det räcker att vila och kurera idag och i morgon så att jag mår bra på måndag då det är jobb igen :) Jag har alltid älskat att jobba på Utflex, men Nu är det bättre än någonsin. Det är så mycket glädje, sammanhållning, skratt... jag vill inte vara borta en enda dag till :)


Hannahs mage växer, Otto och Sture mår bra.... önskar att Stures undersökning i Umeå gällande njurarna kunnat bli av som planerat, men 2 gånger har de varit i Umeå, men ingen av gångerna har de kunnat sätta en infart, så de har fått åka hem igen med undersökningen ogjord. Nu ska det skrivas en plan B, som jag innerligt hoppas fungerar. 


Tittar ut på balkongen .... hög tid att ta in de två gröna stolarna och det lilla gröna bordet... även krukan med blommor som står kvar .... rulla ihop de grå "konstgräsmattorna" jag köpte på Rusta och la ut .... men, idag blir det inte. Få se om jag orkar i morgon. 


Igår skrev grannens dotter igen och bad att jag skulle plinga på hos hennes mamma ,hon svarade, återigen inte i telefon. Jag hasade över i tofflor och ringde på. Grannen mådde prima, hon höll på att städa en garderob :) Småpratade en liten stund, sedan hasade jag över till mig igen och skrev till dottern att allt var lugnt, hon städade en garderob


- Men, telefonen påslagen är inget hon funderade på? skrev hon

- Känns fint att kunna gå över och plinga på

- Jag uppskattar det otroligt mycket!! Du är guld värd

- Man måste hjälpas åt


Hjälpas åt. Det är ju ett mantra för mig, och har varit i alla år typ. Jag är faktiskt duktig på att hjälpas åt, att ställa upp för andra. Det är ingen uppoffring, det är helt naturligt. Gör man det, så får man så mycket tillbaka. Naturligtvis är det så att får man inget tillbaka, så slutar man ställa upp, så är det ju. Det gäller ju att ge och ta. Karma, tror jag på. Och jo, ibland behöver karma lite hjälp på traven, för en del fattar inte ... fniss


I afton får vi se om det blir nån middag... smak och lukt verkar strejka, och då blir jag bara grinig, så vi får se... fniss. 


Hoppas du fyller din dag med värda grejer - vila är vad som är mest värt för mig idag. 


Hej så länge

Av maria tafvelin - 3 oktober 2023 20:02

Tisdag kväll. 8 grader och halvklart. Sol upp 06.53 och ner 17.54


Alltså, nu har det hunnit hända såpass mycket sedan söndag morgon, så det är bäst att jag skriver några rader, annars blir det så ohyggligt mycket att skriva nästa gång :)


Söndag, då blev det lunch i Boviken hos Pernilla och Pehr tillsammans med Hannah, innan det bar iväg till Exploratoriet. 

         

Superkul!!!! Sedan bar det iväg hem, ut med Theo och lite söndagsmiddag. Det blev stekt kotlett, kokt potatis och sås :)

 

Måndag morgon. Äntligen tillbaka på jobbet, som jag längtat!  Till lunch blev det köttbullar, potatis och sås

 

bakade lite bröd på överbliven gröt, lite rivna morötter som var kvar från fredagen som jag hittade i kylen .... tillsatte även lite rågkross förutom vetemjöl

 

schysst med nybakat bröd till mellis :)


Direkt efter jobbet åkte jag på förskolan och hämtade Otto. Pernilla och Pehr var med Sture på NUS, så jag skulle hämta Otto och äta middag med honom, innan de kom hem från Umeå. När vi kom hem till mig, gick vi ut med Theo .. eller JAG gick, Otto körde elrullstolen ... fniss

 

Efter promenaden lämnade vi Theo, sedan begav vi oss på Coop restaurang för middag. Hade velat äta på Pinchos, men de har stängt på måndagar. Nåja, Otto var supernöjd, då han fick plättar med grädde och sylt :)  Själv tog jag rödspätta. Skulle önska några grönsaker på tallriken ... men man får nöja sig med 2 ärtskott :)

 

Efter maten begav vi oss till Sjungande dalens lekpark

 

Herregud vad vi skrattade, hahahahahahahaha, sedan begav vi oss till Boviken


Idag, upp , ut med Theo och iväg på älskade jobbet. De äldre barnen drog iväg på utflykt och fick med sig Pyttipanna att steka själva. De yngsta barnen och 2 pedagoger var kvar på förskolan, och de fick spagetti med vegetarisk "köttfärssås"

 

Under min rast, ringde telefonen. Det var en snubbe som på engelska ville berätta för mig att mitt bitcoinkonto blivit inaktiverat. 

- what?

- Miss, I want to tell you that your bitcoinaccount has been inactivated...


Ok, hahaha... jamen, jag har inget sådant!  På engelska föriggick sedan en ganska lång konversation, där han försökte få mig att förstå att jag nog någon gång 2019 förmodligen spelat något online-spel, och råkat klicka på någon annons, och kommit in på att skaffa ett bitcoin-konto, som jag sedan glömt bort. När jag försökte flika in att jag inte hade spelat ..... MISS, sa han med hög röst - 

- Do NOT interrupt me when I speek

Fniss ... jag lät honom hållas några meningar ....  När han sedan sa att jag hade MYCKET pengar, som kanske går förlorade, kunde jag inte hålla mig ...

- OH NO!!!!! utbrast jag

- STOP that childish behavior, utbrast han

- Ok, sa jag... fnissandes inombords

- Miss, in your account I can see that you have in Swedish crowns 1.4 milion SEK, but we must activate your account


- Mr, let me speak now. I think that you are full of shit...

No Miss!!! We need to ...

- Don´t interrupt me when I speek, I think that you are full of shit, and I don´t believe a word you say. Bye


Alltså, jag fattade ju det direkt, men kunde inte låta bli att chittchatta lite ... fniss. Men, tänker på de som faktiskt går på det här. Som faktiskt TROR att de har miljoner på nåt konto .... och ger ut bankID... som det med all sannolikhet handlade om i slutändan. Mitt hjärta brister när jag tänker på alla de som blir lurade.


Nä, nu ska jag hänga med i programmet "kockarnas kamp"  Ha en fortsatt bra kväll, hoppas ni haft Värda dagar ni åxå :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 1 oktober 2023 15:48

Söndag eftermiddag. 12 grader.... appen säger "växlande molnighet"... ser bara molnighet :) Sol upp 06.47 och ner 18.05


Händelserik vecka må jag säga. Tisdag eftermiddag var det ett sjuhelvtes pådrag härute på gården, då det började brinna i huset mittemot

   

En tjomme sitter häktad för mordbrand, han blev själv allvarligt skadad och var den enda (tack och lov) som behövde åka ambulans till lassa. 


Efter den händelsen har det varit idel positiva händelser :) Slutbesiktningen på lassa gick superbra, allt känns stabilt, har inte ont någonstans, har jobbat mig till bra rörlighet, så det mesta är frid och fröjd. Det enda negativa är att jag fortfarande inte har känsel i stortån, och tån bredvid... och sockerdricka hela tiden. De har inte haft någon tid att erbjuda på dt-röntgen för att kolla vad som är fel, men längre fram, om det inte går till sig av sig själv, blir det röntgen. 


Torsdag kväll var ja ute och åt middag på Pinchos, en mycket positiv upplevelse, har aldrig ätit där tidigare, men kommer definitivt att göra det igen... kanske redan i morgon, då jag ska hämta Otto på förskolan och vi ska äta middag tillsammans :)


Fredagen spenderade jag ett par timmar med Otto, Hannah och Pernilla. Jag hämtade Otto på föris och åkte till Boviken och passade Sture och Otto medans Pernilla jobbade klart för dagen. Hannah dök åxå upp, och när vi upptäckte att Otto, som tappat en tand.... hade ytterligare en tand som var såååå lös... och Hannah sa: 

- Ska jag dra ut den?

- Ja, sa Otto, gick och ställde sig bredvid henne, och vips, var den lösa tanden ute :)

   

Åkte hem och åt tacos till middag

 

Lördag efter frukost och morgonrunda med Theo, åkte jag till Boviken för lunch och äventyr :) Det var öppet hus på Räddningstjänsten, och vi åkte dit :)  Helt fantastisk dag!


             

Otto - vilken hjälte!!!! <3


Idag var det återigen lunch hos Pernilla och Pehr, och Hannah anslöt. Jag, Pernilla, Hannah, Otto och STure åkte sedan på Exploratoriet. Egentligen skulle Pehr följt med (Robban jagade) men han blev inringd för att stycka en älg lite abrupt. 


     

   

Kom hem precis till min bokade tvättstugetid, laddade maskinerna, tog ut Theo... Nu ska jag ner och stoppa in i torktumlare och torkskåp, sedan blir det att laga mat. Kotlett, sås och potatis är planen. 


I morgon börjar jag äntligen jobba igen! Oj vad jag är peppad!!! Och som sagt, ska hämta Otto på föris och äta middag med honom. Så himla kul !


Värda dagar!!!! 


Tjing så länge

Ja, precis som rubriken antyder, så lyssnar jag inte på människor som ljuger och snackar skit. 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards