Direktlänk till inlägg 2 maj 2024

Älskade NI!

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09


Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp:

- Jag är så sliten, har redan krupit isäng, vi hörs i morgon. 


Somnade strax efter kl 20. Hade ställt alarmet på 08.15 då vi skulle ha en heldag tillsammans i Boviken. Kl 08.16 ringdes ett gruppvideosamtal ..... när jag anslöt så hörde jag bara 

- ÅÅÅJJJJJ ..... Är det en God morgon eller?

Jag vet, såg ut som ett åkerspöke ... fniss.... 


När jag kammat till mig och varit ute på morgonrunda med Theo, begav jag mig till Boviken för en helt fantastisk dag!

                     

TACK, Älskade Ni!!!! <3



Med hjärtat fyllt av glädje åkte jag hem och tog en underbar promenad med Theo

   

Mycket snö kvar än, men i skogen härintill så är det barmark på en plätt :)


Idag åkte jag tidigt till jobbet, då det var sista seniorfikat för terminen, och jag skulle baka lite till det på morgonen. Till lunch blev det lite rester... bland annat kebabgryta med ris

 

Gjorde även en lasagne som i morgon hamnar i matlådor i försäljningsfrysen :)


Efter jobbet åkte jag till Gummiverkstan där jag fick på sommardäcken på plåtkompisen. NU ska det väl vara helt riskfritt med sommardäck! :)


Strax dags för kvällsrunda med min fina Theo <3   Sedan hopp isäng för att vara hyfsat pigg i morgon. 

Jag förstår nu varför det är svullet kring fotleden. Jag känner av plattan mer och mer, och det är något som irriterar kring den. Inget konstigt med andra ord. 


Hoppas allt är bra med dig, och att du kunnat fylla dagarna med nåt värt!


Tjing, från Theo och mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards