Alla inlägg den 22 april 2016

Av maria tafvelin - 22 april 2016 05:31

Fredag morgon. Hundarna snusar och sover under täcket, perkon puttrar. 0-gradigt ute och närapå barmark överallt. Läser Norran på nätet och ser att de fått fast en som troligtvis är skyldig till en massa inbrott som varit i slutet, både i stan och i Byske. Alltså .... vad ska man göra åt alla dessa inbrott? Vad KAN göras? Jag vet att man tex i Byske säger: Vi behöver en polis här. Fast .... inne i stan finns rätt många poliser, och det begås inbrott och andra brott ändå, dagligen.  


Skellefteå förlorade hockeyn igår, och nu jädrar hänger det på håret faktiskt. Vore så himla trist att ramla på målsnöret.


Igår, efter morgonpromenaden, tog jag Cornelis på en "dragpromenad" och efter det tog jag Paddy på en solorunda. Kelly och Molly fick en duosväng. 2 timmars promenerande blev det, innan jag kammade till mig och åkte på jobbet. Pernilla åkte på morgonen till Umeå för en operation, och kom tillbaka på eftermiddagen, då vi tillsammans hjälptes åt med allt som skulle göras. Vi är båda rätt så imponerade av oss själva, för vi var färdiga redan före kl 19 :)  Hem, ut med hundarna för att sedan sjunka ner i tvsoffan och kolla på hockey. Det var ingen munter föreställning. 


Idag jobbar jag 7-12 på Wallins. I morgon 9-15 på Fridas. Jag har ju varit hela veckan på Wallins, och då längtar man faktiskt till Fridas, även om jag trivs alldeles utmärkt med att få jobba tillsammans med Pernilla på Wallins åxå. Det var rätt länge sedan jag sa det jag tänker säga nu ... men jag känner att det passar - 


Jag fick det Bäst! 


Det är inte alla förunnat att ha det så bra som jag har det, och jag gläds varenda dag. 


Oj, ser att klockan går sådär extra snabbt. Måste ösa i mig tredje koppen, hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en superhärlig fredag! Kom ihåg det där med värda grejer!!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards