Direktlänk till inlägg 8 september 2022

Uppdatering

Av maria tafvelin - 8 september 2022 19:38

Torsdag kväll . 10 grader och halvklart. Sol upp 05.36 och ner 19.25   Klev alltså upp före soluppgången idag ... och solen har redan gått ner. Nu är det höst på riktigt :)


På en vecka hinner det ju hända en del ... 

Min älskade, älskade, saknade Kelly, skulle fyllt 16 år om hon fått leva <3

 

Jag saknar henne så att det gör ont! Kommer det någonsin att gå över?



Jag har fått umgås med Otto och Pernilla, åt tacomiddag där i fredags...  vi har varit på cykelparken på vitberget

 

Hämtade Otto från förskolan på måndag afton, vi var på Kvantum och handlade, sedan gick vi på lekparken där intill och spenderade lite tid. Nu saknar jag bara att umgås med Hannah. I helgen blir det nog att ta med henne ut  på shoppingtur för att ge henne födelsedagspresenten :)


Luncher har det varit ... i måndags var det pyttipanna, tisdag Pannkaka, igår var det ost&skinkpaj, och idag köttbullar och makaroner. Ibland hinner jag fota, ibland inte :)

     

I morgon blir det kokt fisk med äggsås. 


Strax ska jag skruva ihop mig i soffan och titta på "Debatten" på tv4. Har svårt att bestämma mig för hur jag ska rösta på söndag. Borde sätta mig in tidigare än "sista minuten" men finner det så satans svårt, eftersom alla partier på SITT sätt verkar vettiga... utom nåt enstaka då .... 


Torsdag kväll. Jo, det Känns att det är i slutet på arbetsveckan, hur himla roligt jag än har det på mitt älskade jobb. Jo, jag tar det lugnt, har inte brassat på för fullt, tänker mig för... inga utsvävningar, enkel mat... allt för att spara på krafterna. Planerar för att växla upp efter nyår och dra igång med hämtpizzakvällarna igen  och lite annat som jag har på lut, men bara om jag orkar förstås. Det är som cheferna säger - Du ska hålla, vi behöver dig sen åxå. 


Nu är det dags att avrunda. Jag skriver när jag känner för det helt enkelt, och nu kände jag för det :)


Jag har haft en superbra vecka, fyllt dagarna med värda grejer. Klippt gräset har jag åxå orkat göra, det känns kanonbra :)  Hoppas du åxå haft en bra, värd vecka! 


Tjing så länge


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09   Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp: -...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards