Direktlänk till inlägg 10 november 2022
Torsdag ... jamen typ kväll i mina ögon. 1 minusgrad och dimma. Sol upp 7.52 och ner 14.42 Nu har det kommit lite snö, så det känns ändå ljust ute, både på morgonen vid 5.30- snåret på morgonrundan, och när man kommer hem från jobbet :)
Problemlösning. Det är sånt supporten håller på med daglig dags tänker jag. Ringde tele2 häromdagen, eftersom jag inte fått igång min tv ... eller, jo tvn får jag igång, men den hittar inga kanaler. Kabeltv från Tele2 ingår i hyran. Fint, så långt. Men ... när man inte får in några kanaler, känns det ... lite värdelöst ... fniss. De satte igång en utredning efter att ha pratat med supporten rätt länge.... idag fick jag ett sms att problemet är löst. Perfekt! KOm hem från jobbet, gick ut med hundarna, gav dem mat ... tryckte igång tvn .... gjorde för tittonde gången en kanalsökning ... nä ... ingen kanal hittad.
Ringde tele2 support.
Efter ett långt samtal blev kontentan:
Jag måste köpa en box (som jag egentligen inte behövde, det var bara att koppla in antennsladd) därför att min tv, Philips från 2012 inte kan ta emot signalerna från kabel?
Helt horribelt!!!! Kableltv från TEle2 ingår i hyran .... behövs bara antennsladd... INGENSTANS står det att man inte kan ha en Philips tv från 2012.
Haft en bra vecka i övrigt :)
Tjing så länge
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
7 | 8 |
9 |
10 | 11 |
12 | 13 |
|||
14 |
15 |
16 |
17 | 18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 | 27 |
|||
28 |
29 |
30 |
|||||||
|