Direktlänk till inlägg 29 januari 2023

Nä, den går jag inte på :)

Av maria tafvelin - 29 januari 2023 11:57

Söndag mitt på dagen. 1 minusgrad och halvklart, det har varit strålande sol hela förmiddagen ,men nu dyker det upp lite slöjor. Sol upp 8.28 och ner 15.07


Veckan som gått sedan jag skrev i måndags kväll, har innehållit bland annat 

Korvgryta, apelsinfisk, thaigryta, spagetti m köttfärssås och hämtpizza

                 

Igår hade jag en väldigt lugn dag. Åkte på apoteket och köpte lite medikament, då jag kände av en begynnande förkylning (igen), tvättade bilen, långsam promenad med hundarna och lite småplock. Tänkte boka tvättstugan så jag gick ner och kollade. 184 hade bokat 11-15, så jag fnissade för mig själv och tänkte: nä, den går jag inte på (att boka 15 -19 alltså) så jag bokade idag söndag kl 15-19 istället :)


Idag, en lugn promenad med hundarna i morgonsolen, sedan åkte jag iväg på lite ärenden. Bland annat hämtade jag upp en fritös jag köpt av en bekant som jag inte träffat på många år. Mycket kul att få träffas och surra lite igen :)


Nu blir det att kolla lite på skidor på tv, sedan gå ut med hundarna en lite längre sväng innan det är dags att gå ner i tvättstugan. Ska även ta en sväng med dammsugaren tänkte jag. 


Hoppas du har en bra helg och att du kunnat fylla dagarna med värda grejer :)


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09   Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp: -...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards