Direktlänk till inlägg 12 februari 2023

Tvätta ifred?

Av maria tafvelin - 12 februari 2023 10:18

Söndag förmiddag. 2 plusgrader och molnigt. Sol upp 7.42 och ner 15.55


En dryg vecka har gått sedan jag bloggade senast. Herregud vad dagarna springer iväg :)  I måndags var jag med Otto, Pernilla och Sture. Jag är ju ledig varannan måndag från jobbet, för att finnas behjälplig för Pernilla. Kastade kuddar, åkte hem till mig och kastade saccosäck, sedan åkte vi och handlade medans Pernilla var på öron med Sture. När hon kom hem därifrån bakade vi, åt lunch, och sedan gick hon ut och lekte med Otto medans jag passade Sture. 


Lite lunchbilder från veckan som gått

       

Det var seniorfika i tisdags

   

gjorde en god tomatsoppa en kväll här hemma, och på fredagkväll blev det hemmagjort skrovmål

   

Igår hade jag bokat RackArena en timme, så jag åkte dit med hundarna

     

Strålande sol, en underbar dag :)


Idag har jag bokat tvättstugan 11-12. Har dubbelkollat att nr 184 inte bokat idag överhuvudtaget..så kanske får jag tvätta ifred? ... fniss 


Jo just ja, i söndags bjöd jag ungdomarna på lunch, mot att de hjälpte mig att borra i väggarna och sätta upp en kroklist,tvn på väggen, samt några hyllor under den, som jag fick av dem på min födelsedag, samt spegeln i hallen.

     

Jag bjöd på lasagne

 

Det blev över ett par matlådor, så jag tog fram en igår som jag ska äta till middag ikväll :)


I morgon afton ska jag på hörcentralen för att göra avgjutningar till hörapparater. De har apt på jobbet på kvällen och jag fixar självklart något åt dem att äta till middag. Den här gången blir det smörgåstårta med kyckling/baconröran. Hoppas de ska gilla den. 


Nu ska jag förbereda för tvättstugan, slita sängkläderna av sängen bland annat, sedan ska jag nog sätta mig och se qx-galan som gick igårkväll ... jag orkade inte vara vaken för att se den då. 


Ha en superfin dag, och hörrni .... tills vi hörs igen - fyll dagarna med nåt värt!


Tjing så länge 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09   Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp: -...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards