Direktlänk till inlägg 27 maj 2023

Bröllop å sånt

Av maria tafvelin - 27 maj 2023 19:44

Lördag kväll 12 plusgrader och molnigt. Vindbyar upp till 10 m /s Sol upp 02.32 och ner 22.33


Sommarvärmen som infann sig senast jag bloggade, den har BLÅST bort :)


Ok ..... Mycket har hänt sedan sist... visar med några foton till att börja med. Bröllopstårtorna, de ägg- och mjölkproteinfria som jag fixade till ett bröllop den 20:de..... varm promenad med Theo ....

                 

lagat mat... ja ... det är ju ingen världsnyhet förstås :)  MEN, så kommer vi fram till dagen Idag. Jag hade ju köpt biljetter till "matmilen" för mig och min bästa kåmpis Annica, för att fira hennes 60-årsdag som infaller 7/6. Tyvärr blev ju matmilen inställd, så jag började spåna på nåt eget att överraska henne med. Nu bar det sig inte bättre än att jag för en kort tid sedan fick inbjudan till Hennes och Johans Bröllop, som går av stapeln 3/6... ÄNTLIGEN efter 20 plus år tillsammans :)  Tänkte - fixar en egen variant av matmilen ... 


Jag och Annica, och våra fantastiska barn, har ju i många år haft "tjejmiddag" och försökt träffas och äta middag ihop en gång per år, på sommaren. Pandemin ställde till det, så det var några år sedan sist. Fick en briljant idé, om att tjejerna kunde vara med på ett hörn, så jag skapade en messengergrupp och frågade om de ville delta, och det ville de :)  Ursprungsplanen har jag ändrat under resans gång... men det slutade med att:


Jag skulle be Annica komma till mig kl 10 just idag. Vi skulle ta en promenad och sedan skulle jag bjuda på lunch hemma hos mig. Nu var det ju så att jag och tjejerna redan bestämt att promenaden skulle ske i Boviken.... och att vi skulle överraska henne med en lunch i inglasningen hemma hos Hannah och Robban. Vi stötte på lite skepsism, då Johan, som var insatt i våra planer, meddelade att Annica var misstänksam. Ja, det är ju inte så konstigt, eftersom hon både fyller 60, och även ska gifta sig .... men jag lyckades övertyga henne om att jag INTE hittat på nåt alls, utan vi skulle ta en promenad, och sedan äta lunch ... och det var ju sant :)


Jag hämtade henne på bussen i morse ... Hennes tjejer Stina och Jenny skulle anlända Boviken kring kl 11. Uppgifterna var spikade sedan en tid. 

- Pernilla och STina - mat. 

- Jenny - musik, och där hade jag bett om en spellista bestående av Ledin, Skifs och GES

- Hannah - dukning, kaffe, efterrätt


När vi passerade infartn till Morö Backe sa jag nåt i stil med att jag tyckte att vi skulle ta vår promenad i skogen, istället för på gångvägarna kring Morö Backe. Hon blev glad :)  Svängde in i Boviken, parkerade bilen hos Hannah och Robban, greppade väskan jag förberett och sa: Jag har med mig fika, vi ska fika i skogen. 


Efter en stunds skogspromenad kom vi fram till MC-klubben "farmen"s lokaler ... där stod bord och bänkar. Perfekt 

- här fikar vi, sa jag. Klockan var då 10.50


Öppnade väskan och plockade upp det jag hade med mig. 


Vi satt där en dryg timme, sedan gick vi tillbaka till Hannah och Robban, där Annica fick sig sitt livs överraskning. HOn hade inte anat nånting. Låt mig säga såhär: Dagen blev så oerhört lyckad. Solen sken, det var lä där i skogen... maten tjejerna hade fixat var magnifik, musiken perfekt, efterräten magisk. Lekarna hann  vi helt enkelt inte med. Klockan var typ 16.30 när Johan kom för att hämta Annica, och skjutsa hem mig. 


Jag är så lyckligt lottad över att ha detta underbara gäng kring mig. Tack Pernilla, Hannah, Stina, Jenny för en fantastisk dag! och TACK Annica för att du finns i mitt Liv. Vi ses på bröllopet nästa lördag <3

                 

Avdelning  Värd Dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Lördag 18 maj 17:36

Lördag afton. 23 grader, sol. Sol up 2.59 och ner 22.04 .... rätt många timmar kvar till solnedgång alltså ... fniss   Hänt i veckan             Känns verkligen märkligt med sån värme .... samtidigt som snöhögarna på gården ligger kvar...

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09   Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp: -...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards