Direktlänk till inlägg 28 februari 2024

Bättre nöjd med 6 än missnöjd med allt

Av maria tafvelin - Onsdag 28 feb 18:18

Onsdag kväll . 1 plusgrad och molnigt. Sol upp 6.47 och ner 16.50


Igår åt jag middag på Pinchos i stan, tillsammans med några från jobbet :) Supertrevligt :)  Jag är ju rätt kräsen när jag går ut och äter .... blir oftast besviken ... och tänker att jag tillagar det bättre och godare själv. Fördelen med pinchos är ju att man kan äta 10 olika rätter för samma pris som 1 rätt på annan restaurang. Köper hellre 10 rätter och blir nöjd med 6 st än att köpa en för den summan och bli missnöjd med hela rätten. :)

 

Dagarna känns långa ... och det är bara på grund av väntan på att Hannah och Robban ska höra av sig att de är på väg till BB ... fniss. Åhhh !!! Jag är så övervänt!!!! Men .. det är inte ett dugg synd om mig, det vet jag ... fniss


I morgon ska jag fixa den första "sportlovskassen" jag hittat på :)  På fredag har jag ytterligare en på beställning, och på måndag en till. Kul att hitta på nya saker att utveckla för köket :)  Ska försöka hitta på mer framöver... kanske nåt i stil med hur vi gjorde på "Fridas café" back in the days :)  Jag har ju alla möjligheter att fritt skapa och hitta på, jag har som inga begränsningar (vad jag vet) från chefen... snarare tvärtom, hon applåderar allt jag hittar på. Alltså, VEM har såna möjligheter på sitt jobb? Det är nog bara jag :)


Igår stajlade jag håret stenhårt .. fniss... det gick typ inte att borsta ut i morse ... 

 

så ... ikväll blir det att duscha och tvätta håret  så att allt känns normalt igen, hahahahaha. Orkade inte igårkväll eftersom jag kom hem rätt sent .. och i morse var det inte aktuellt ...Det gick trögt att kliva upp... kändes som att jag varit på en ordentlig fest med alkohol, fast jag bara druckit pepsi ... fniss


Nämän ... det var väl uppdateringen  för den här gången. Hoppas du haft en bra dag och att du kunnat fylla den med nåt värt!


Tjing så länge



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards