Alla inlägg den 6 september 2014

Av maria tafvelin - 6 september 2014 21:40

Jag har haft, ytterligare en helt underbar dag! Jag har fyllt den till bredden med värda grejer.   Efter morgonkaffe och morgonpromenad, startade jag upp en ny vardagslydnadsgrupp :)   Det är alltid lika kul att se vilken blandning av ekipage gruppen består av. Den här gången är det Rottweiler, cockerpoo, golden, mops, pudel, amstaff ... och en hund till som jag inte träffat än, för de var inte med idag :)   SuperSuperkul var det i alla fall :)


Efter det, for jag hem, lastade hundarna i bilen och åkte till skogs :) Samma skog som igår. Helt underbart! Tänk ... en timme i skogen går hur snabbt som helst :)


HÖrrni .... Är det sant det som sägs på Facebook?  Nu menar jag inte allt okänt som hamnar i flödet, utan överhuvudtaget. Kan jag lita på det som sägs?  Hur mycket skarvas det? Hur mycket överdrivs det? Hur mycket ljugs det?   Ni som känner mig, vet hur mycket jag ogillar oärlighet. Jag har på nåt sätt tagit för givet att alla mina vänner är ärliga på facebook .. men jag har börjat tvivla. Inte på de flesta, inte ens på många .... egentligen bara på någon enstaka. Den enstaka är tillräckligt för att jag ska börja fundera. Det är inte ens kul att börja fundera i de banorna, för jag vill ju att alla jag har som vän på fejjan ska vara ärliga, bara ärliga, och inget annat än ärliga ... men sanningen ser ju faktiskt lite annorlunda ut .... det förstår jag rent logiskt .... men ... tanken på att inte alla är ärliga svider lite , måste jag säga. 


Är jag alltid ärlig?

- jag har inte, aldrig någonsin, lagt ut något på facebook, som inte är 100 procent ärligt. Visst, det är säkert nån form av sjuka jag har ... men så är det. Ska jag då ha nåt pris för det? - självklart inte. Det hör väl till vanligt sunt förnuft tänker jag. 


Hmm ... vanligt sunt förnuft .... ärlighet ... oärlighet ...  Nu är jag och harvar i politik igen. Jag blir så förbannat trött på : människor som inte klarar av att vara ärliga. Vare sig det gäller privat eller i politik. Att rättfärdiga oärlighet genom att döpa det till nåt annat, gör mig bara än mer förbannad. 


Innan jag blir upprörd, ska jag djupandas .... tänka tillbaka till den helt underbara dag jag haft .... kollar på hundarna och ser hur de grottat ner sig i soffan. Mysproppar :)  De bryr sig inte mycket om politik .... de bryr sig inte mycket om oärlighet .... de bryr sig om Här och Nu. Hur mycket jag än tycker att jag kan, har jag mycket att lära av dem ....  


Tar ut mina hundar på kvällsrunda ... sen kryper vi isäng här. I morgon är det söndag, jobbdag ... å vet ni, då ska jag och Hannah koka älgköttsoppa :)  DET längtar jag till :)


Gokväll


Av maria tafvelin - 6 september 2014 10:05

Igår var det äntligen dags - SURSTRÖMMING :)  Å herregud så gott det var!

   

Av maria tafvelin - 6 september 2014 08:43

Klockan är 8.45 och jag har precis druckit min tredje kopp. Hundarna snusar under täcket än, men jag ska snart väcka dem och tala om att det är dags att kliva upp och gå ut :)


Idag startar jag en ny vardagslydnadsgrupp, och det blir som vanligt superkul och spännande. Ingen grupp är den andra lik :)   Igårkväll började jag fundera kring hur många kurser jag hållit egentligen, men det vet jag inte. Många är det i alla fall. Massor med ekipage i form av ägare med hund.  En del med jättetuffa metoder, men bara En jag känt mig nödgad att polisanmäla pga brutal behandling av sin hund. Hoppas jag aldrig behöver vara med om något liknande igen. Polisen ringde mig tidigare i veckan just kring den anmälan, och han skulle ringa igen och berätta hur det hela slutar. 


Nä, nu ska jag väcka hundarna och gå ut, så jag hinner planera kursstarten efter promenaden :)  Ha en riktigt Härlig Lördag, och fyll den med nåt värt! Timmarna har en tendens till att rusa iväg, och när dagen är slut är den borta, den kommer aldrig tillbaka. Njut av den :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards