Direktlänk till inlägg 13 augusti 2015

Men skicka för fan dem åxå !

Av maria tafvelin - 13 augusti 2015 11:23

Jag har fått väldigt många reaktioner på gårdagens inlägg. Väldigt många. Alla utom 1 har varit positiva, och alla pm jag fått har uteslutande varit från människor, både kända och okända, som håller med mig och tackar för att jag skrev som jag gjorde. 


Människan som var negativ, menar att det var fruktansvärt det jag skrev, att jag sympatiserar med gärningsmannen, och att jag inte känner empati med offren och deras anhöriga. 


Men så satans korkat. 


Att bli offer, att vara anhörig, måste ju vara så fruktansvärt att det knappt går att beskriva. Det gäller alla som mist en anhörig eller vän, oavsett hur det skedde, men att oskyldigt bli bragd om livet, är helt horribelt. Vad jag skrev om, som de allra flesta förstod ,var att vi inte ska göra det till ett rashat. För vad vinner vi på det? Ingenting!!! Det spär på invandrarfientligheten, och det är inte DÄR det är fel, det är INTE där det är fel. 


Rattfylleriet tar död på fler oskyldiga, än invandrarna. Då tycker jag att vi skickar iväg rattfylleristerna åxå. Inte BARA de som kört ihjäl någon, utan vi skickar alla. Vi skickar även gubbjävlarna som slagit sina fruar och sambos. Inte BARA de som slagit ihjäl frun eller sambon, utan vi  skickar alla gubbjävlar som slagit överhuvudtaget. Jo, kärringjävlar som slår sina män får åxå åka med ..... och föräldrar som slår sina barn, inte BARA de som faktiskt tagit ihjäl sina barn, utan alla som slår barn. Jag tror att vi skickar de här svenska snubbarna som skjutit ihjäl andra svenska snubbar åxå. Eller, vi skickar alla som har skjutvapen, det blir nog bäst. Å den här snubben som skar ihjäl nån härom året .... även om han är svensk, så skickar i honom åxå i samma veva. Pedofilerna, de ska definitivt åka iväg. 


Det finns massor fler, som ska ut från det här fina landet. Skeppa iväg jävlarna bara, så att vi slipper se dem. 


Idag är jag i Norran förresten. På förstasidan å allt :)   Hundarna är med åxå . Artikeln handlar om ormbett, och hur nära det var att Kelly strök med för några år sedan, då hon blev huggormsbiten.  


Just det !!!!  SKICKA FÖR FAAN HUGGORMARNA ÅXÅ !!!!!


Vart vi ska skicka allihop??   Ingen aning, men bort ska dem


Gomorron

 
 
Ingen bild

Bella

13 augusti 2015 17:25

Så himla bra skrivet😀

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards