Direktlänk till inlägg 18 april 2016

Ikväll firar vi!!!!

Av maria tafvelin - 18 april 2016 16:46

Kommit hem från veterinären i Piteå ..... ÅÅÅÅHHHH Så bra det gick !!!!!


Jag såg till att komma dit i god tid, så jag satt först ute i parken som ligger i anslutning till veterinärstationen i 10 minuter så att han skulle hinna varva ner. Sen satt vi i väntrummet alldeles själva i nästan 10 minuter. Eller, jag kom in 12.45 och veterinär Petra var på hugget direkt, men jag sa att jag ville sitta en liten stund så att han skulle lugna sig. Det gick alldeles utmärkt, och typ 12.55 gick vi in på rummet. Jag berättade att Cornelis blir otroligt stressad (läs panikslagen) när han ska undersökas, och att de senaste veterinärbesöken inte varit direkt positiva. Hon började med att bara anteckna hela historian, samt alla förbättringar. Hon frågade hur jag tränat själv för att rehabilitera, ifall jag fått något "program" av någon. - Nej, sa jag .... det är som taget ur egen skalle, sen berättade jag om gåträning, ståträning, snöträning, balansträning, dragträning. När jag berättat klart, satte hon sig på knä på golvet. Hon behövde inte precis locka på Cornelis, han kutade ju dit direkt. Hon påbörjade undersökningen på golvet, och det gick ju alldeles utmärkt. Efter ett tag, och några korvbitar, tog vi upp honom på bordet, och det är klart, han var ju inte direkt avslappnad, men 100 gånger bättre än tidigare besök, på Djurkliniken i stan. Petra, hade enormt tålamod, och inte en enda gång lät hon barsk eller hård på rösten. 


Cornelis visade inga tecken på smärta vid tryck, och jag talade om för henne att jag aldrig upplevt att han haft ont överhuvudtaget, varken direkt vid olyckan eller senare, vare sig det gällde att man trycker, masserar, eller när han går/springer osv. 


Hon var imponerad. 

Hon var imponerad över hur återställd han är, och imponerad över det arbete jag lagt ner. Imponerad över att högerbenet i princip är lika välmusklat som vänsterbenet, inte helt, men det var inte såå stor skillnad. Tassen vände han rätt direkt hon la den fel. 


Han sövdes och bars in på röntgen. En mer försiktig och omtänksam röntgen har jag aldrig varit med om. Efter x antal bilder, bar vi tillbaka honom på rummet där han fått en fäll att ligga på. 


Röntgen visade en liten överbyggnad mellan sista ryggkotan, där den går över i svanskotor. Vad den överbyggnaden Är, visste hon inte, utan bilderna skickas iväg för avläsning. Hon trodde att det kan vara så att en nerv fortfarande är i läkningsprocess eller är klämd, och det tror jag åxå. Han har dock så små bekymmer nu. Nu avvaktar vi avläsningen av röntgenbilderna, för fysioterapeuten vill ha en så noggrann diagnos som möjligt, innan vi startar rehab. 


Petra, den nya fina veterinären, vet att jag inte gav kortison, utan att jag gett homeopatpreparat hela tiden. Inte ett surt ögonkast eller dömande uttalanden. Petra är min nya favoritveterinär. Punkt. 


Jag blev så glad att jag stannade till på Coop när jag kom hem, och köpte en tulpanbukett :)


Tjing så länge :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards