Direktlänk till inlägg 26 februari 2017

Tack och lov för Plan B

Av maria tafvelin - 26 februari 2017 09:18

Igår, efter morgonrundan, tog jag Eddie på en solorunda innan jag lastade honom i bilen för avfärd mot stan och allt roligt jag skulle hitta på där :)  När jag svängde in på parkeringen på jobbet för att köra några varv nosework i garaget, slog det mig att ryggan med alla träningssaker låg kvar hemma i hallen. Ok. Plan B - skit i alltihop och åk på Biltema :)


På Biltema har jag tidigare köpt några hundfiltar som jag tyckte var bra, nu hade de slut ... Ok. Plan B  -köp en annan sort..   Iväg på ÖB och kolla, och där köpte jag en vetbed, också Den till hundarna. In på Jysk för att köpa en  ny bäddmadrass, men de hade inga just till 140s säng ... plan B- köpa någon annanstans. 


På väg hem ringde Pernilla. Hon och Mattias befann sig i Ursviken, de frågade om jag ätit lunch. Nej var svaret, så vi drog på Jebbans, den asiatiska restaurangen som öppnat här i Ursviken. Det var jättegod mat, och jättesköna stolar, så vi satt en dryg timme :)  Efter detta drog de hemåt, och jag styrde kosan mot ICA skelleftehamn för att hämta ut hundbäddarna :)


Hem, upptäckte att Paddy Haft läckage på två ställen i soffan, samt på sängen. Ok .... spraya ordentligt med ättikblandning och lägga på några badlakan. Ut en kort sväng med hela högen, sen satte jag ihop en av bäddarna. 

 

Den blev genast populär :)  


Jag hade handlat inför min Mellomiddag. En stor, fin skiva svensk entrecote, lite sallad, en flaska balsamicocreme, plus lite ost och kex, samt minikrustader och hot jalapenoost som jag tänkte ha som mellosnacks. Tänkte - bäst man äter lite tidigt, så man orkar snacksen ... fniss. Så, skulle svarva potatis att fritera ... insåg att jag glömt köpa potatis. Ok. Plan B, entrecote med sallad, utan potatis.Ttog fram min entrecote, som legat inne i micron för att rumstempereras, la den på skärbrädan för kryddning, smöret i pannan höll på att vara tillräckligt varmt ... skulle bara snabbt plocka ut sallad, gurka och paprika ur kylen ... när jag stänger kylskåpsdörren ser jag att Eddie tuggar på något. Japp. Entrecoten. Kastade salladen på bänken, slet köttbiten ur munnen på honom samtidigt som jag skrek rätt högt. Molly pinkade på sig för att jag skrek ... DET var nog det värsta i hela situationen. 


Ok. Köttslamsan jag hade i handen, var ordentligt sargad och söndertuggad, så plan B fick träda i kraft. Sallad med balsamicocreme. Hur jag än rotade i kylen så hittade jag inte balsamicon. Ok. Jag VET att jag betalade för den ... men tydligen blev den kvar på affären lika förbannat. Nämän .... crispsallad med gurka och paprika är ju åxå mat. 

 

När det var en halvtimme kvar till Mello tänkte jag börja förbereda snacksen, dvs fylla krustaderna med jalapenoosten, riva lite ost över, dra igång ugnen och avvakta lämplig tidpunkt för att trycka i mig det. Skulle bara tvärt ringa Moa först .... Vi pratade en dryg timme, så när vi slutade hann jag inte fixa med det där, utan gick direkt på plan B - ost och kex

 

Det röda vinet jag skulle druckit till varmrätten, fick bli till ostbrickan istället, det funkade ju Det med :)


När jag vaknade var det 13 minusgrader, nu är det bara 9, det är strålande sol även idag. Strax dags för morgonrunda och frukost, sedan bär det av till jobbet. Jag är glad över att jag satte i motorvärmarsladden redan igårkväll :)


Ha en riktigt fin söndag! Kom ihåg att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards