Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

men va i helvete!!!!

Av maria tafvelin - 14 maj 2014 21:31

Onsdagkväll ....   inte gjort många knop ... och det har känts helt rätt. Pratat med Pernilla på telefon, pratat med Hannah .... skrivit sms med deltagare i vardagslydnadsgruppen .... och en som tidigare varit medlem som jag fortfarande skriver sms till och ger tips och utmaningar till gällande hundträning :)


Men vet ni ... nu ikväll blev jag förbannad. Jag har återigen insett att vissa människor tvingar sina vänner att välja sida när det finns dispyter mellan människor som har vänner på "båda sidor"   Jag blir heligt förbannad när jag hör sådant. Jag har ALLTID varit noga med att säga till mina vänner att ni ABSOLUT inte behöver välja sida, ni behöver absolut INTE sluta äta på den restaurangen, bara för att JAG aldrig kommer att sätta min fot där igen, Ni behöver INTE sluta vara vän med DEN människan, bara för att VI har meningsskiljaktligheter!!! ALDRIG!   Mina vänner VET detta, och det är jag superglad över. Nu är det ju så att alla fungerar inte som jag. 


Vissa ... till och med många, har jag förstått, mer eller mindre KRÄVER av andra, att de ska välja sida ... att de aktivt ska bete sig illa mot människor DE har nåt emot. Så JÄVULSKT patetiskt!!!!   Tycker JAG alltså. Människor som beter sig så, måste lida oerhört mycket av nån form av mindervärdeskomplex el dyl.   Alternativt att de är i den låga ålder att man inte lärt sig och förstått. Då är det förlåtligt. 


Nu ska jag ta ut hundarna på kvällsrunda, sen är det gonatt här. Öronproppar i osv. Hoppas du lyckats fylla dagen med nåt värt :)


Gokväll

 
 
Ingen bild

Åsa

14 maj 2014 21:49

Ja nog kan människan vara sjuk! Lider även av osäkerhet, ej ta egna beslut många har även nått upp i ålder Maria.

maria tafvelin

14 maj 2014 22:47

Jo ... Jag hade hoppats att det bara existerade bland barn att bete sig så omoget, men tyvärr vet jag ju att det inte är så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards