Direktlänk till inlägg 11 september 2017

spöregn på tälttaket och Björn Ferry i frysen

Av maria tafvelin - 11 september 2017 09:07

Måndag morgon. 13 grader och mest molnigt, fast jo, jag ser lite blå himmel :)  


Inatt har jag vaknat flera gånger och hört att det spöregnar på tälttaket. Men ... jag ligger ju inte i tält, så det kan inte stämma. Mycket riktigt, det är mitt nya tinnitusljud. Lyckades somna om alla gånger, och vaknade nu sista gången kl 8.15  


Min nya supersöta kaffebryggare står i köket och myser fram mina 3 koppar kaffe

 

Idag ska jag ju in till stan en sväng. Återlämna Gullefjun, köpa hundmat, och kanske luncha med bästa kåmpis Annica. HOn skrev i morse att hon skulle in till stan för några ärenden. Vi ska höras om ifall tiden blir lämplig för en lunch :)


Jag har nog aldrig sett så mycket tv som jag gjorde igår. Efter morgonpromenaden kurade vi soffa hela dagen framför tvn. Det var fuskbyggarna, klassfesten, tillsammans hos Strömsteds,  det var nåt djurprogram, ja, jag bara sappade mellan och kollade än här, än där. Riktigt rogivande. Till slut blev det faktiskt uppehåll därute, då tog vi en promenad

 

Under tiden vi var ute, blev jag så sugen på köttsoppa, så jag kokade det till middag. Inte långa varianten där man kokar benen först, utan snabbvarianten, där man kokar div grönsaker, jag hade morot, vitkål, gul lök, grönkål och potatis. Kokar det tillsammans med köttbuljong, lagerblad och peppar. I slutet stoppade jag i strimlat stekt nötkött som jag hade i frysen. Några klimp, koka färdigt, klart

 

Det var nästan överdrivet gott :)   Tursamt nog blev det över så att det räcker till ytterligare en måltid :)


Alltså, jag såg ju reprisen av "Klassfesten" igår, den med Björn Ferry och Lotta Engberg. Sjukt kul program, hahaha. Inatt drömde jag att, jamen, det var nog Björn Ferry (han var åtminstone skallig och säkert 2 meter lång) skulle följa mig till jobbet. Han drog på sig skoteroverall, för han skulle vara i frysen. Jag vet inte vad han skulle göra där, och sen minns jag inte mer, men ... att han skulle i frysen, det vet jag ... fniss


Nu har jag klunkat i mig kaffet, nu ska jag hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Hela dagen ligger framför oss, och jag ska fylla den med värda grejer. Gör det du åxå!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09   Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp: -...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards