Alla inlägg den 27 augusti 2018

Av maria tafvelin - 27 augusti 2018 07:46

Måndag morgon. 11 grader och klarblå himmel. Vaknade strax före 7. Asfaltsjobbet har påbörjats härute. 

Det är ett jädra oväsen, och när jag klev upp blev jag varse att de inte ens stod utanför MIN entrédörr, utan har inte hunnit dit än. Det blir alltså ännu värre .... fniss. 


 

Igår, efter morgonpromenad och lite fippel, tog jag Theo på en solorunda. Det blev lite ramboträning och lite harjakt. Jo, han fick springa lös där på scharins-området och fick upp en hare som han drog iväg på. På tredje vrålet från mig, kom han tillbaka. Han insåg att han inte hade en sportslig chans att hinna upp haren, och var bortfintad redan efter ett par sekunder. 


   

Hem, sedan tog jag hand om kantarellerna jag fick av brorsan

 

Förvällde och frös in allt utom en bunt som jag senare gjorde en sjukt god kantarellpaj av

 


Strax ska jag väcka hundarna. Jo, de sover faktiskt, trots att det lever som som satiken. Vi ska dra iväg och klippa på arenan, ni vet, lillklipparns batteri tog ju slut, och det är mer än halva arenan kvar att klippa. 


Ha en superhärlig dag vettja, fyll den med nåt värt!


Gomorron  

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards