Alla inlägg den 3 februari 2019

Av maria tafvelin - 3 februari 2019 09:52

Söndag morgon. 14 minusgrader och det verkar blåsa en hel del ... det har snöat inatt, och Hannah som skottade så fint igår. Det blir snösvängen en gång till för henne. 


Igår efter kort morgonrunda hämtade Pernilla upp mig och vi åkte in till stan. Hon skulle shoppa lite kläder och jag skulle handla lite. Jag fick styra Otto i vagnen :)   Jag brukar ju inte direkt gilla att gå på stan, men får man styra vagnen så kan jag vara på stan hela dagen om så är :)


Kom hem, en sväng med hundarna ... lite bekymrad över att Alice fortfarande hostar. Till middag blev det entrecote m sötpotatispommes. 

 

Det känns lyxigt att sitta vid matsalsbordet och äta middag. Som så fint på nåt sätt. 


Snart har jag druckit upp  mitt morgonkaffe och det blir dags att vispa igång dagen. Inget direkt superhärligt promenadväder då det blåser, och vägen ser inte ut att vara plogad ... men det kunde varit värre. Fasen, jag glömde köpa fler ramar igår ... hade ju tänkt att jag och Pernilla skulle svänga förbi på Rusta och göra det så att jag får upp alla dessa posters jag köpt, plus tavlan som Maria har målat. Men .... vi ska ut en sväng i morgon åxå, får fixa det då :)  Sen får Pernilla hjälpa mig att få upp dem på väggen åxå. 


OJ ... nu hamnade jag i att läsa tidningarna om snökaoset runt om i landet. Ta det för guds skull lugnt i trafiken ni som MÅSTE ut överhuvudtaget.  NU är det HÖG TID att sparka av tofflorna, hänga bort morgonrocken och väcka hundarna som ligger i soffan och sover. Vad jag ska fylla den här dagen med är inte helt spikat .... tror det blir lite nosework på övervåningen :)  Ha en riktigt Härlig Söndag allihop! En värd grej en sån här dag kan vara att hålla sig inomhus till största delen :)


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards