Alla inlägg den 13 februari 2019

Av maria tafvelin - 13 februari 2019 09:30

Onsdag morgon. 4 minusgrader och lätt snöfall. Vi har ju haft 2 sanslöst soliga och vackra dagar, nu blir det mulet och lite mer snö. 


Igår efter morgonrunda, gick jag över till Pernilla och passade Otto medans hon var och tränade.

     

När hon kom tillbaka åkte vi in till stan och gjorde lite ärenden, sen på ICA MAXI för att handla inför middagen. När vi kom tillbaka gick jag med hundarna runt lillbyn, typ en dryg halvtimmes promenad, sedan tillbaka till pernilla för att hjälpa till med maten. Hannah och Robban var åxå bjudna, och anledningen till middagen var att Pernilla och Mattias ville be Hannah vara Gudmor till Otto. Vi hade köpt lite blå serpentiner och blå servietter, Pernilla pysslade ihop en liten tavla med texten: Vill du vara min gudmor, snela/ Otto.  Hon skrev som ett barn, dvs bokstäver skrivna åt fel håll osv, det såg verkligen ut som om ett barn hade skrivit det. Hannah blev jätteglad <3


Vi hade lagat fylld kycklingfilé med ris och mangosallad. Supergott. Pernilla hade fixat en underbart god pannacotta till efterrätt. 


Idag blir det promenad runt byn och sedan ska jag och Pernilla leta runt i kartonger ute i förrådet och försöka hitta receptpärmen som min mamma samlade alla sina bakrecept i. Hon var ju en fena på att baka, trots att hon bara hade en hand. Det är några bakverk som hon gjorde, som Pernilla gärna vill ha på Ottos dop. 


I morgon är det alla hjärtans dag, och jag ska få jobba på Guldstadens blommor igen. Jag var ju där runt jul och nyår några dagar och det är klart att de har extra mycket att göra vid såna här högtidsdagar. Jag gissar att jag ska ringa upp människor som ska få blommor via bud, så att de är hemma och kan ta emot :)


Nu har jag slurkat i mig kaffet och ska sparka av mig tofflorna och hänga bort morgonrocken. Ha en härlig onsdag och försök tänka på att fylla din dag med värda grejer. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards