Direktlänk till inlägg 4 juli 2019

1 minusgrad och kolsvart

Av maria tafvelin - 4 juli 2019 05:30

Torsdag morgon. 10 grader och klarblå himmel. Det växer inte jättebra i växthuset när det är såpass lite varmt på näterna, men man sover bra med balkongdörren öppen :)


Igår var jag ensam på storstädning i trapphusen. Det kan bli så att jag är ensam idag åxå. Väldigt slitsamt faktiskt, då det är så jädra mycket grejer man ska släpa med sig mellan trappuppgångarna och husen. 

 

Chefen jobbar nästa vecka åxå, sedan går han på semester. Torde bli storstädning i trapphus hela den perioden han är borta åxå, det är två stora områden kvar att städa, efter det här området jag håller på  med nu. Jag har förstått att det är mest på sommaren de behöver mer personal, det är bara då det utförs storstädning i trapphusen, så efter sista augusti är jag nog arbetslös igen. Då kommer en fundering - Kommer min a-kassa att grundas på det jag tjänar nu, eller på mitt tidigare jobb, där jag tjänade betydligt mer? Någon som vet?


Efter jobbet gick jag ut med hundarna och tuggade i mig ett grillat kycklinglår, sedan gick jag över till Pernilla och Mattias för att byta av Mattias föräldrar som barnvakt. De ska ju måla huset och garaget och tanken var att börja måla idag, och fortsätta fredag - lördag. Nu verkar det ju ska regna från imorgon och hela helgen, så det var viktigt att de fick komma igång igår redan.Jag och Otto åkte och handlade lite på IcaMaxi

 

När vi kom tillbaka fick han visa hur oerhört snabb han blivit på att krypa :)  Han sov en liten stund i vagnen ute så att jag hann hjälpa till att måla under tiden, när han vaknade kom Hannah och Robban och greppade var sin pensel åxå. Kl 20, efter att ha badat och fått på sig pymme, blev det välling men han höll sig vaken och kl 21 skjutsade Pernilla hem mig, då var jag så himla trött. Skjuts 300 meter, överdrivet tycker ni kanske ... fniss .... och jo, jag hade gått om det inte varit för att Pernilla ville få hämta lite mjukkaka ur frysen för att bjuda de som kommer idag för att hjälpa till att måla. Så ... i helgen ska jag baka mer mjukkaka för nu är det inte så mycket kvar i frysboxen :)


Hade tänkt se fotbollen, men det gick inte, jag var för trött. Så ... ut med hundarna en sväng, sedan gonatt. I afton blir det samma procedur som igår - jag får möjligheten att passa Otto medans de målar huset. Ottos farmor och farfar är där under dagen och tar hand om honom. Då kommer jag att ta Otto och hundarna och gå runt byn det första jag gör, så att hundarna får komma ut lite mer än igår. 


Idag är det prick 6 månader sedan jag satte mig i bilen och körde ner till Karlstad för att hämta Alice. Då var det 1 minusgrad och kolsvart. Att det är kolsvart i början av januari, kl 5 på morgonen, det låter normalt ... men ... bara EN minusgrad?   

http://mariatafvelin.bloggplatsen.se/2019/01/04/11583914-idag-aker-jag/


fnissar lite när jag ser att jag skulle kliva upp kl 5 och det var jag inte van. Nu är det 5 som är det vanliga 


Nä hörrni .... om jag skulle ta och sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Dagen har ju börjat och det är ju faktiskt ett stort värde i Sig. 


Ha en riktigt fin torsdag, var rädd om Dagen, se till att fylla den med saker som är Värda för DIG!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards